52 תמכו

החוק שימנע את המלצות המשטרה - אושר בקריאה טרומית

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שתאסור על המשטרה להמליץ, בסיום החקירה, על הגשת כתב אישום. 52 ח"כים תמכו ו-42 התנגדו (חדשות)

מליאת הכנסת. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שתאסור על המשטרה להמליץ, בסיום החקירה, על הגשת כתב אישום.

52 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) ו-42 חברי כנסת התנגדו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת המשפטים איילת שקד לא נכחו בדיון.

החוק יקודם לקריאות הנוספות בהסכמת השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד. ח"כ רחל עזריה (כולנו) מהקואליציה הודיעה עוד לפני ההצבעה כי היא תתנגד לחוק וכך אכן עשתה.

ח"כ דוד אמסלם הסביר במהלך הדיון כי "בתיקים שיש בהם פרקליט מלווה מתחילת הדרך - אז ממילא לא צריך להמליץ, הרי הפרקליט מנהל את החקירה. כשהמשטרה אומרת 'יש תשתית ראייתית' זה שווה ערך להמלצה".

"לטעמי", הוסיף אמסלם, "המשטרה פועלת היום בניגוד לחוק. אני בא מהזווית האזרחית, אני דואג לעם ישראל. ראש הממשלה הוא חלק מעם ישראל, הוא לא לוחם חיזבאללה, הוא לא נסראללה, וזה בסדר שיהיו לו זכויות כמו לכל האזרחים".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בדיון כי "האמת היא חבר הכנסת אמסלם שאתם מנסים להציל את ראש הממשלה. אתה לא רוצה שיידעו את הפרטים של החקירות, את מי אתה מרמה? את עצמך? את הבניין הזה? שלחו אותך, אתה שליח, ראש הממשלה פוחד ואתה שליח. מטרת החוק הזה היא אחת: להציל את ראש הממשלה מחקירות".

אמסלם הגיב לפיד ואמר כי "זה מה שמעניין אותך, להציל את ראש הממשלה מחקירות".

מוקדם יותר אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית גם את חוק היועצים של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הקובע כי היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה ייבחרו כמשרת אמון על ידי השרים. 49 חברי כנסת תמכו בהצעה, 38 התנגדו וח"כ אחד נמנע.

ח"כ אוחנה אמר כי "ההצעה הזו מגיעה לאחר ניסיונות רבים מטעם גורמים בדרג הפקידותי שהפעילו מכבש לחצים אדיר במטרה לסכל ולמנוע אותה. זו הצעה לביטול שרי העל, שר העל הוא היועץ המשפטי במשרד והוא יכול ברצותו לסכל, לטרפד ולמנוע מהשר להגשים את מטרותיו, הכל באצטלה של שלטון החוק. בממלכה הזו השליטים הם היועצים המשפטיים, כטוב בעיניהם יעשו. מרבית המקרים שמובאים לפתחם הם לא החלטה של שחור או לבן ואפשר למצוא לפחות שני משפטנים שיביעו בלהט עמדות הפוכות. ההצעה הזו מביאה מדיניות המקובלת ברוב העולם הנאור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר