שנה לבחירות בי-ם

ניר ברקת מחכה לחוקרי נתניהו, וכולם מחכים לו // פרשנות

"ניר ברקת תלוי בחקירות נתניהו, הן יקבעו אם ירוץ לקדנציה נוספת לראשות העיר" כך מעריך גורם פוליטי בירושלים. ובתווך - החרדים שעדיין לא ממש יודעים במי יתמכו. פרשנות (מקומי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ניר ברקת, ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

"ניר ברקת תלוי בחוקרי להב 433, הם יקבעו אם הוא ירוץ לקדנציה שלישית לראשות העיר או שמא יעבור לזירה הפוליטית". כך, במשפט קצר, מסכם גורם פוליטי מקומי בכיכר ספרא בירושלים.

כמו שאר ראשי העיר והרשויות המקומיות, גם בירושלים - עיר הבירה, נערכים לבחירות. בעוד פחות משנה יגיעו תושבי העיר ויבחרו מי יהיה ראש העיר הבא. ניר ברקת מסיים השנה קדנציה שנייה בתפקיד, בפזילה מתמדת לראשות הממשלה או לתפקיד שר בכיר. בהחלטה שלו תלוייות רוב הסיעות בעיר - בהן גם החרדיות - שטרם יודעות במי יתמכו בבחירות.

"עד עכשיו פקדתי 7,500 מתקדים בליכוד" לחש בסוף ניר ברקת ליו"ר ש"ס אריה דרעי שביקר בחודש שעבר בישיבת מועצת העיר. מבחינת הליכודניקים, מדובר בהתפקדות גדולה ולא מבוטלת עם הרבה כוח והשפעה. אבל ברקת לא ממהר לפי שעה להכריז לאן פניו.

כרגע, ברקת ממתין להתפתחויות בחקירות ראש הממשלה. הוא נחשב לתומך של נתניהו, מגיע לכל אירוע של הליכוד ומשבח את הבוס הגדול. "כל עוד נתניהו מכהן - ניר לא יתמודד" אומרים שוב ושוב בסביבתו.

בזמן שמועמדים שונים החלו להכריז על ריצה לראשות העיר. כדוגמת סגנו מאיר תורג'מן. ברקת עוד לא החל בקמפיין, אך הזמן עובד לרעתו. מהדיווחים בכלי התקשורת ניתן להבין שהחלטות על כתבי אישום - אם יהיו - יגיעו רק בעוד שנה לפחות, אחרי הבחירות לראשות העיר, כך שכנראה ברקת ייכנע ולבסוף יכריז רשמית על ריצה לקדנציה שלישית.

ברקת על חקירת נתניהו. ארכיון (רשת ב')

ברקת אומנם לא החל בקמפיין רשמי, אך מאחורי הקלעים הוא עובד קשה בכדי להשיג את קולות החרדים בתקווה שיתמכו בו בבחירות הקרובות, באם אכן יתמודד. בין השאר, ברקת מנהל שיחות שקטות עם הנהגת ש"ס ו'דגל התורה'.

החרדים לעומת זאת, תלויים במידה מסויימת במועמד משה ליאון, שגם הוא עצמו ממתין להחלטת ברקת. לא מעט גורמים פוליטיים מעריכים כי במידה וברקת יתמודד, ליאון לא יילך איתו ראש בראש. במידה וליאון יתמודד, החרדים ככל הנראה יהיו מחוייבים לתמוך בו, בין השאר מאחר וההערכה היא שלא יהיה מועמד חרדי שירוץ מולו, כמו גם תמיכתו של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל בליאון.

עם זאת, בשיחות סגורות אריה דרעי לא פוסל תמיכה בברקת. "אם הוא מתמודד הוא מנצח, למה לנו שוב להתבזות? בכללי הוא היה איתנו יותר מבסדר". ב'דגל התורה' מנהלים גם כן שיחות חשאיות עם ברקת, ושם כבר מבקשים הבטחה על תיק מנח"ח, ספק אם אחרי מה שדרעי עבר בקדנציה העירונית הנוכחית הוא יתעקש על התיק הבכיר לסיעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר