ברוכים הבאים

הלמ"ס: עלייה חדה בתיירות הנכנסת לישראל

מהדו"ח עולה כי ישראל זוכה לפופולריות רבה בקרב תיירים, וכי סיני הפכה ליעד מבוקש עבור ישראלים שמחפשים חופשה שונה, אה.. וזולה מאוד (תיירות)

אילוסטרציה (צילום: (צילום: Yossi Zamir/Flash90))

בזמן שאת היום יום שלכם אתם מעבירים בריצות בין עבודה לגני ילדים ישנם כאלה שמגיעים לישראל כדי לנפוש, והמון. על פי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בחודש אוקטובר האחרון נכנסו לארץ463.9 אלף תיירים לעומת כ-290 אלף באוקטובר 2016. עלייה של כשישים אחוזים. .

מהדו"ח שפורסם עולה כי שלוש מדינות הן האחראיות הגדולות לגידול הרחב הזה. הפולנים, הרומנים והסינים מציגים גידול של כ-60 אחוזים בביקורים בישראל מאז תחילת השנה לעומת אותה תקופה אשתקד ביחס למדינות האלו. ובאופן כללי יותר, הנתונים לחודשים ינואר-אוקטובר מגלים כי בתקופה זו הגיעו לישראל 3.170 מיליון מבקרים, נתון המהווה גידול של 27 אחוזים בהשוואה לחודשים המקבילים ב-2016.

הלמ"ס מגלה גם כי בתאריכים ה-2 וה-3 באוקטובר, ממש לפני חג סוכות, נרשם שיא כאשר מדי יום נכנסו לישראל 17.4 אלף תיירים בטיסות לנתב"ג, נתון הגבוה ב-47 אחוזים מממוצע הכניסות היומי לחודש אוקטובר.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתוך כלל כניסות המבקרים לישראל בחודש אוקטובר 426 אלף היו תיירים בהם 88 אחוזים שהגיעו בדרך האווירית. 38 אלף מבקרים הוגדרו כמבקרי יום בהם 16,600 כניסות של מבקרים בשיוט.

המדינה שממנה הגיעו הכי הרבה תיירים היא, כצפוי, ארצות הברית, שהביאה אלינו 650 אלף תיירים שמתורגמים לגידול של 22 אחוזים,בינואר-אוקטובר. אחריה נמצאים התיירים מרוסיה - 273 אלף תיירים מרוסיה וגידול של 28 אחוזים. את המקום השלישי תופסים התיירים מצרפת - 263 אלף תיירים וגידול של 9 אחוזים. במקום הרביעי נמצאים התיירים מגרמניה - 180 אלף וגידול של 32 אחוזים ואת החמישייה הראשונה סוגרים התיירים מאנגליה - 170 אלף תיירים וגידול של 11 אחוזים.

בעשירייה הראשונה, נמצאים גם 101 אלף תיירים מסין (גידול של 55 אחוזים), 63 אלף תיירים מרומניה (גידול של 57 אחוזים) וכ-66 אלף תיירים מפולין (גידול של 61 אחוזים)

ומה איתנו? הדו"ח של הלמ"ס מגלה כי הישראלים אינם שועים לאזהרות המטה ללוחמה בטרור וכי הם אוהבים מאוד לצאת מהארץ, כמובן כדי לחזור. נתוני יציאות הישראלים לחו"ל דרך האוויר מגלים כי מדובר בגידול של 12.1 אחוזים בהשוואה לנתוני התקופה המקבילה בשנה שעברה

אבל אם מסתכלים בנתוני יציאות הישראלים (בטיסות) לפני חמש שנים, כלומר ממש כשהחלו להיפתח השמיים מתברר שמספר הישראלים שיצאו לחו"ל בחודשים ינואר-אוקטובר 2017 גבוה ב-64 אחוזים ממספר הישראלים שיצאו בטיסות לחו"ל בכל שנת 2012, נתון שאין לו אח ורע בשום מדינה בעולם.

הנתון המעניין הנוסף הוא היציאות של הישראלים לסיני. מתחילת השנה יצאו לחופי סיני, למרות כל האזהרות, כ-194 אלף ישראלים, נתון שמציג גידול מזערי של אחוז אחד בלבד. אבל בחודש אוקטובר עברו את הגבול לסיני קרוב ל-30 אלף ישראלים, גידול של כ-30 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה.

סיני (צילום: שאטרסטוק)

הגידול המתמשך בתיירות הנכנסת לישראל, כאשר כל חודש שובר שיאים חדשים,נגרם כתוצאה ישירה משקט יחסי ששורר בישראל בשלוש השנים האחרונות. זאת בהשוואה לפיגועי טרור שהתרחשו ביעדי תיירות מובילים באירופה. גורמי תיירות בכירים טענו במשך שנים כי מצב גיאופוליטי רגוע ישים את ישראל על המפה, וזה בדיוק מה שקרה בשנה האחרונה.

יחד עם זאת אי אפשר להתעלם ממדיניות השמיים הפתוחים שהוביל משרד התחבורה, בראשותו של השר ישראל כץ, שהביאה לפתיחת תחרות ולהוזלת מחירי הטיסות מישראל. אליה מצטרפת גם מדיניות משרד התיירות בראשותו של השר יריב לוין, שהביאה לשינוי באסטרטגיית השיווק וסיוע לחברות תעופה זרות לפתוח קווים חדשים לישראל, מה שתרם גם לגידול בתיירות הנכנסת לישראל.

והסיבה לעליית התיירות מהמדינות סין, פולין ורומניה קשורה לשתי חברות התעופה: וויז אייר חברת לואו קוסט ההונגרית והיינאן הסינית. השנייה הגדילה השנה את מספר הטיסות בין בייג'ינג, בירתה של סין אל ישראל ואף פתחה קו טיסות חדש מעיר גדולה נוספת במעצמה - שנגחאי רק באוגוסט האחרון. כשהטיסות המדוברות לעונה הקרובה למשל עומדות על כ-500 דולרים בלבד - מחיר שטרם נראה בעבר עבור טיסות מהסוג הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר