הפסדי ענק לדיירים

המגדל הנטוי בסן פרנסיסקו ממשיך לשקוע

מגדל המילניום בסן פרנססיקו החל לשקוע מיד אחרי בנייתו אך מאז המצב מחמיר והדיירים בו חוששים כי לא יעמוד ברעידות האדמה האופייניות לאזור והם מוכרים במחירי הפסד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בניגוד למגדל אחד עקום - מגדל פיזה, שמייצר מיליונים עבור התיירות באיטליה כבר עשרות שנים, המגדל של סן פרנססיקו גורם להפסדי ענק. מגדל המילניום, מגדל מגורים שנבנה בסן פרנסיסקו רק לפני כעשור והיה מגדל המגורים הגבוה ביותר בה, כבר זכה לכינוי "המגדל הנטוי", בשל שקיעתו באדמה והנטייה שלו הצדה. עכשיו בעלי הדירות בבניין, שרכשו את הדירות שלהם במיליוני דולרים, ממהרים להיפטר מהדירות שלהם – ומפסידים מיליונים.

תחקיר של התוכנית "60 דקות" השבוע עסק בבניין בן 58 הקומות, ששקע 43 סנטימטרים מאז שבנייתו החלה ב-2005. פט וג'רי דוסון, דיירים שמתגוררים בקומה ה-42 של הבניין, אמרו בתוכנית כי הבעיה העיקרית שגורמת לשקיעה היא שהמגדל לא נבנה על קרקע יציבה. הם אף הציגו בכתבה רשת של סדקים בעמודים התומכים של הבניין.

בחברת מילניום פרטנרס שבנתה את הבניין מתעקשים כי היסודות יציבים וכי הוא עבר בדיקות שהראו כי הוא מסוגל לעמוד ברעידת אדמה. לדבריהם, הגורם לשקיעה הוא פרויקט מרכז תחבורה שנבנה בסמוך. כעת ההנהלה והדיירים תובעים כעת את טרנסביי ג'וינט פאוארס אותוריטי, הסוכנות הציבורית שבונה את הפרויקט. הם טוענים כי פרויקט הבניה לא הגן על המבנים הקיימים מתזוזות של הקרקע במהלך הבניה. עם זאת, "סן פרנסיסקו גייט" דיווח כי המגדל כבר שקע 25 סנטימטרים כשפרויקט הבניה החל ב-2010 וכי לא מדובר רק בשקיעה הקשורה לפרויקטים החדשים שלידו.

בעלי הדירות בבניין רכשו אותן במחירים של בין 1.6 מיליון דולר ל-10 מיליון דולר, אך מאז שגילו כי הוא שוקע הם מציעים אותן למכירה בהנחה. "אנחנו לא יודעים אם הבניין הזה יוכל לשרוד רעידת אדמה", אמר ל-"60 דקות" פרנק ג'רניגן, אחד מבעלי הדירות שעזבו את הבניין. "התחלתי לפחד מכך מאוד". דייר אחר הוסיף: "לכן עזבנו. השארנו שם הרבה מהחפצים שלנו. פשוט עזבנו". ג'רינגן הפסיד בין 3 ל-4 מיליון דולר כשמכר את הדירה שלו בתחילת השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר