נוסתה לראשונה

רקטת ה'רומח' החדישה של צה"ל - בפעולה • צפו

ה'רומח' היא רקטה חדשנית, מפיתוח ישראלי, שהוכשר כעת בפעולה מבצעית - לראשונה בידי גדוד מילואים. יכולות הפגיעה שלה מדויקות ביותר, לטווח של עשרות ק"מ • צפו (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ירי ראשון ברקטה החדשנית (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל הוחלט לפני זמן לשנות את ייעודו של גדוד המילואים 8194 של חיל התותחנים ולחמש אותו ברקטה חדשנית מפיתוח ישראלי, כחלק מהתכנית הרב שנתית "גדעון" ובהתאם למפת האיומים המשתנה.

בעקבות שינוי זה, עבר הגדוד, שישב עד כה באופן קבוע ברמת הגולן והגן על הגזרה הצפונית, לבסיס צאלים שבדרום.

מפקד הגדוד, סא"ל (מיל') אייל רוטמן, מסביר לאתר צה"ל: "אנחנו גדוד המילואים הראשון בצה"ל המוכשר על רקטת ה'רומח' החדשה. הרקטה, שאת השימוש בה החלנו בשבועות האחרונים, בעלת יכולות פגיעה מדויקות ביותר לטווח של עשרות ק"מ. היא נועדה לאפשר סיוע באש מדויקת לכוחות החי"ר והשריון הנמצאים בשדה הקרב הצפוף של רצועת עזה, ללא תלות בסיוע מחיל האוויר. דיוקה מאפשר לנו להימנע מפגיעה בחפים מפשע".

לדבריו, "קיימנו הכשרה מקצועית, מעשית ועיונית לכל לוחמי הגדוד על הרקטה החדשה. כעת הגדוד יודע לתת מענה ארוך טווח, מהיר וממוקד למפקדים שנמצאים בשטח הלחימה. מפקד בשטח יכול לעלות מולנו בקשר ולבקש סיוע. אנחנו נסגור את המעגל בצורה מהירה מאוד".

יתויין, כי בנוסף להתפתחות היכולות המבצעיות של הגדוד, הוא צורף לאוגדת המילואים של פיקוד הדרום - אוגדה 252. "חשוב לנו לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם החטיבות הלוחמות בגזרה החדשה שאנחנו לומדים להכיר. שמחנו לשמוע שהמפקדים מאמינים בנו וביכולות שלנו ועוזרים לנו במשימה", מבהיר סא"ל רוטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר