הרב יעקב כהן כותב

"דרעי חושב שהגר"ש עמאר הוא ממנהיגי הציבור הספרדי"

הרב יעקב כהן מתייחס לראשונה לפרסום הקלטת השיחות עם דרעי: "איני מוחל להם על חילול השם הנורא" הוא כותב, ומדגיש כי דעתו של דרעי שהגר"ש עמאר הוא "ממנהיגי הציבור הספרדי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי והרב יעקב כהן. ארכיון (צילום: יעקב כהן)

בלעדי: ימים לאחר סערת ההקלטות, הרב יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, מתייחס לפרסום הקלטת השיחה בינו לבין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

כזכור, "כיכר השבת", האתר של הציבור החרדי, קיבל החלטה להמשיך לרחוש כבוד והערכה לגדולי ישראל ולסקר את שלוחיהם ואנשי אמונם באופן מקצועי והוגן, ולא לסייע בידי אנשי ריב ומדון המבקשים למנוע את השלום ולהביא להרס האחדות בציבור הספרדי.

במכתב, שהגיע לידי "כיכר השבת", כותב הרב יעקב כהן: "בימים האחרונים נפוצה הקלטת שיחה אישית שהתקיימה ביני לבין ידי ורעי נאמן ביתו של אבי שליט"א יו"ר תנועת ש"ס רבי אריה דרעי".

"לצערי הרב" פותח הרב כהן את דבריו, "אנשי בליעל שמו להם למטרה להשחית ולזרוע שנאה ומחלוקת תוך ביזוי תלמיד חכם, וכל האמצעים כשרים בעיניהם. איסורי תורה נעשו להם כהיתר בשל אותה מטרה. אוי להם מיום הדין, אוי להם מיום התוכחה. אינני מוחל להם על חילול השם הנורא!".

הרב כהן ממשיך את דבריו הקשים: "אני מזועזע ואינני יודע איך אדם עם נשמה יהודית בקרבו מסוגל לדבר הזה. לבי שותת דם ואינני יודע מרגוע. עד איזה רמה אפשר לרדת".

מכתב הרב יעקב כהן בפרסום ראשון

בשלב הזה מתייחס הרב כהן לתוכן השיחה שהוקלטה: "להוי ידוע כי בשיחות פרטיות נאמרים דברים, ובפרט בשיחות טעונות, וחלילה לנו להקיש וללמוד מכך דבר - ובפרט כאשר מצטטים חלק קטן משיחה ארוכה, ובאופן מגמתי בוחרים רק את חלק זה לפרסם".

הרב כהן מתייחס לקשר שלו עם דרעי ולמדליף הקלטת השיחה: "ביני ובין יו"ר התנועה יש אמון מלא, ועם פרסום הדברים קיימנו שיחה שהובילה אותנו לאותו גורם מושחת שמנסה לחבל פעם אחר פעם. דברים אלו מתבררים כעת במשטרת ישראל ואני מקווה שימצו איתו את כל חומרת הדין".

כעת מגיע הרב יעקב כהן לתוכן השיחה, ולדברים הקשים שנאמרו על הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, וכותב: "אף שגדלותו של הגאון הרב עמאר שליט"א ידועה לכל ואינה צריכה סימוכין, אודיע בשער בת רבים כי הערכתנו עצומה לרבה של ירושלים הגאון הגדול הרב שלמה עמאר שליט"א".

"וכן ידידי רבי אריה מוקירו ומעריכו מאוד לגדול בתורה וממנהיגי הציבור הספרדי", מתייחס הרב כהן גם לדעתו של השר דרעי: "בהזדמנויות רבות דיברנו אודותיו ורבי אריה לא חסך שבחים ודברי הלל על הרב עמאר".

"להוי ידוע", מוסיף הרב יעקב כהן, "כי יוזמת האחדות והשלום הספרדי נעשתה בשיתוף וביוזמת רבי אריה. מדוע הדברים האלו לא מוציאים החוצה ונותנים להם פומבי? אלא שכל מגמתם היא לחבל ביוזמה חשובה זו, שלולי המעשים מעין אלו הייתה בוודאי נושאת פרי".

אריה דרעי והגר"ש עמאר (שלומי כהן)

כזכור, נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, יצא אמש במתקפה חריפה נגד רדיו 'קול ברמה' והביע תמיכה פומבית ביו"ר ש"ס אריה דרעי - זאת לראשונה מאז פרוץ סערת ההקלטות.

את מכתבו, שהתפרסם לראשונה "בכיכר השבת" פתח הגר"ש כהן וכתב: "הנני בזה בצער ובכאב אודות השמועה הלא טובה אשר שמענו כי יש מי שמבזים כבוד חכמים ומשפילים קרן התורה ומקיימים בעצמם 'ארור מכה רעהו בסתר' ומפיצים ענייינים שיפה להם השתיקה בראש כל חוצות, כאשר כל מטרתם היא הרס התנועה הקדושה תנועת ש"ס שכל מטרתה להרבות כבוד שמים ולהרבות חיילים לתורה ולהרים קרנה".

"והנה אותם בני בליעל שמו להם למטרה להחריב אשר בנינו בחלבנו ודמנו משך עשרות בשנים, לא יאבה ה' סלח להם על כל זאת". הגר"ש כהן התייחס ל'שלום הספרדי': "הן ידוע לכל כל אשר פעלנו למען הרבות שלום ואהבה ואחוה ועל אף כל זאת, 'אני שלום וכי אדבר המה למלחמה' כי לא לשם שמים כוונתם ולא ינוקו".

המכתב המלא בפרסום ראשון

בשלב הזה יצא הגר"ש כהן במתקפה חריפה נגד רדיו 'קול ברמה': "והן עתה, אותה התחנה הידועה שכבר הזהרנו עליה, עומדת במריה וממשיכה בכוונתה בכל תוקף להוריד קרן התורה ולהחריבה, שפתי חלקלות לשונם ומציגים עצמם כמי שעניינם הוא כבוד התורה כאשר מטרתם ידועה".

"אשר על כן" פסק נשיא המועצת: "הנני לשוב ולהזהיר בזאת שלא להאזין כלל לתחנה הנ"ל וק"ו שלא להתראיין שם ולשתף פעולה עמם בכל ענין שהוא, וה' יתברך יגדור פרצות עמו ישראל אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר