בנימין נתניהו: "חוזר ואומר, לא יהיה כלום - כי לא היה כלום"

ראש הממשלה נתניהו, נחקר אמש בביתו בפעם החמישית בנוגע לחשדות לקבלת שוחד אך טען כי מדובר היה במתנות לגיטימיות בלבד בין חברים וללא כל תמורה ודחה טענות לטובות הנאה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החוקרים מגיעים לבית ראה"מ (צילום: אלכס קולומויסקי, ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר אמש (ה') במשך יותר מארבע שעות במעונות בירושלים זו החקירה החמישית של נתניהו בפרשות שבהן הוא חשוד בשוחד - ולראשונה מאז חתם ראש הסגל לשעבר בלשכתו, ארי הרו, על הסכם עד מדינה. נתניהו צייץ לאחר החקירה: "אני חוזר ואומר לכם גם הערב בביטחון מוחלט: לא יהיה כלום - כי לא היה כלום!".

מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב כורש ברנור, הוא שעמד בראש צוות החוקרים שהגיעו למעון הרשמי בבלפור והוא זה שניהל את החקירה. כאמור, לראשונה עומת נתניהו עם עדותו של עד המדינה ארי הרו והחוקרים גם הטיחו בו את החשדות שעלו מחקירתו האחרונה של איש העסקים ארנון מילצ'ן. החוקרים חקרו את נתניהו באזהרה בחשד לעבירת שוחד שמבוססת בעיקר על עדותו של מילצ'ן שהתחזקה בעדותו של הרו. נתניהו דבק בגרסה כי מדובר במתנות שקיבל בין חברים וכי מעולם לא התכוון לתת תמורה למתנות שקיבל.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן יקבלו בימים הקרובים את תמלילי חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לקבל החלטות לגבי המשך החקירה. בשבועיים האחרונים, למעט בימי שהותו בביקור רישמי בבריטניה, נועץ נתניהו כמה פעמים עם פרקליטיו, עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד, לגבי גרסתו בחקירה. בפנים עמדו כמה תרחישים על אודות מה שיישאל: המתנות שקיבל מאיש העסקים ארנון מילצ'ן והתמורה לכאורה - סיוע בסידור הוויזה למילצ'ן בארצות הברית ופעילותו בערוץ עשר.

אמנון אברמוביץ' דיווח בחדשות 2 כי נתניהו תודרך להתייחס בחקירתו לעדויות של ארנון מילצ'ן כאל עדויות של עד מדינה. נתניהו, כך לפי הדיווח, סיפר לחוקרים על חברות אמיתית ארוכת שנים ורציפה שבמסגרתה הוא קיבל מתנות לגיטימיות. גרסתו היא סיוע למילצ'ן רק בגלל תרומתו לביטחון ישראל, כפי שעזר לראש המוסד לשעבר מאיר דגן ז"ל, אף שהיה יריבו, כאשר נאבק בסרטן ונדרש לעבור השתלת כבד בבלרוס.

לגבי הסיוע לכאורה למילצ'ן בעניין ערוץ עשר, גרסת נתניהו היא שהעדיף את לן בלווטניק על אילן שילוח כי "רצה שהערוץ יוחזק בידי גורם אוהד ולא גורם עוין", ולא בגלל עשרה מיליון שקלים שהרוויח לכאורה מילצ'ן מהעסקה. לגבי קבלת מתנות מחברים אחרים - גרסת נתניהו היא שמדובר בדבר לגיטימי בין חברים.

לגבי תיק 2000, השיחות עם נוני מוזס, לפי הדיווח מטרת החוקרים היא לבודד עסקה כלכלית. בשעתו דווח כי מוזס אמר לנתניהו באחת השיחות כי "בבחירות 2009 הסתדרנו מצוין, אתה שכחת?". לפי אברמוביץ', החוקרים מנסים לבודד ולראות אם הייתה עסקה ב-2009 אך בינתיים ככל הנראה אין להם שום הוכחה לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר