'הקש בדלת'

תושבים בביתר דורשים מהעירייה: הגבירו את האבטחה

בשבת שעברה פרצו אלמונים ל-3 דירות בביתר ורוקנו אותן מתכולתן,"פ עדויות הפריצה נעשתה בשיטת הקש בדלת. התושבים דורשים מהעירייה צעדי אבטחה נוספים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכוחות במוצ"ש עורכים סריקות (צילום: באדיבות המצלם)

מידי פעם במוצ"ש, שומעים בביתר עילית, על דירות שנפרצו בשבת ורוקנו מדברי הערך. אולם בשבת שעברה, נראה כי משהו התערער בביטחון של תושבי שכונה ב' 2 בביתר: אלמונים פרצו ל-3 דירות שהיו ריקות מדיירים בליל שבת, ובו-זמנית רוקנו אותן מכל חפצי הערך: פמוטים, כלי כסף, תכשיטים, כסף מזומן, צ'קים ודברי ערך נוספים.

על פי אחת העדויות, אישה באחת הבניינים הסמוכים זיהתה דמויות חשודות צועדות בסמוך לגדר המקיפה את העיר והנושקת לשכונה, כשהם נושאים שקים.

מיד במוצ"ש כשהבחינו שכנים בסימני פריצה וברהיטים מושלכים במרפסות הבתים, הזעיקו את המשטרה.

כוחות משטרה שהגיעו למקום, אסרו על הדיירים להכנס לבתיהם עד להגעת מז"פ לבדיקת הזירה. תיעוד מצלמות שהיו בקרבת מקום, נלקח ע"י המשטרה.

כוחות צבא עם גששים שהגיעו למקום מיד במוצ"ש, החלו בסריקות לגלות עקבות או פירצה בגדר המקיפה את העיר.

לאחר הפריצות, דיירי השכונה חשו כי הבטחון התערער באחת, כשפורצים חודרים באין מפריע בליל שבת ל-3 בתים בבניין. "לא יכלנו לעצום עין מספר לילות אחרי האירוע", אומרים לנו בשכונה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר פ', אחד הדיירים: "מה לי מצרי ומה לי מיוצרי. איך שלא נחשוב על זה, מצב הביטחון מעורער. אם מדובר בערבים מאחד הכפרים הסמוכים, זה חלילה יכל להיגמר באסון ה"י. הרי אם מישהו יפתיע אותם באמצע, מי יודע איך זה היה נגמר. מה גם שזה מטריד ביותר איך נכנסים לתוך העיר בליל שבת ופורצים באין מפריע, ובורחים חזרה".

"גם אם יתברר בחקירה שזה 'רק' גנבים מתוך העיר, הסכנה לא פחות חמורה ומטרידה. גנבים שפורצים כך בליל שבת לשלוש דירות במקביל – זה מערער את הביטחון ביותר".

על פי שתי עדויות דיירים בשכונה, כשישבו בשולחן שבת 'מישהו' ניסה לפתוח את הדלת מבלי לדפוק. רק לאחר שנודע במוצ"ש על הפריצות, קישרו השכנים ועשו 'אחד ועוד אחד'. "ישבנו בסעודת שבת", מספרים ל- "ופתאום שמענו מישהו מנסה לפתוח את הדלת מבלי לדפוק. לא ייחסנו חשיבות לכך. אבל אחרי ששמענו על הפריצות בליל שבת וגם במשפחה אחרת היה אותו אירוע, קישרנו בין הדברים".

כאמור, שכנים כתבו מכתב לעיריית ביתר בדרישה נחרצת לחזק את הביטחון בשורת צעדים מידיים: סיורי שטח רגליים בלילות, במיוחד ב'איזורי התפר', התקנת מצלמות אבטחה, וסגירה הרמטית של אתרי בנייה באיזור.

"אנו התושבים משלמים כל חודש 70 ₪ נוספים עבור ביטחון שלנו וילדינו, ולא מעלים בדעתנו חלילה באיזה אסון של פגיעה בנפש דבר כזה יכל להסתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר