המתיחות חוזרת לגבול הצפון

מל"ט ריגול סורי שוגר לעבר ישראל ויורט בידי טיל פטריוט

צבא אסד שיגר הבוקר מטוס ללא טייס, בעל יכולות איסוף מידע וצילום, לכיוון שטחה של ישראל. לוחמי ההגנה האווירית של צה"ל הספיקו ליירטו מבעוד מועד באמצעות שיגור טיל פטריוט שפגע בו (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הבוקר (שבת) שמעו תושבי הצפון פיצוצים עזים, זאת בעקבות שיגור צה"ל טיל פטריוט מבסיס באזור צפת, לאחר זיהוי של כלי טיס בלתי מאויש המתקרב לשטחה האווירי של מדינת ישראל מכיוון רמת הגולן הסורית.

מדובר בכלי טיס בלתי מאויש, למטרות איסוף מודיעין, שהתקרב לקו הגבול סמוך לשעה 11:00 והופל מעל לרצועת השטח המפורז בצפון הרמה, לפני שהספיק לחצות את הגבול האווירי לתוך ישראל. ההערכה בצה"ל היא שכלי הטיס שייך ככל הנראה למשטר הסורי.

במקביל ליירוט, לאזור הוזנקו כלי טיס נוספים של חיל האוויר - כחלק מהנוהל הצבאי במקרים שכאלו. המזל"ט הסורי יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית בחיל האוויר באמצעות טיל אחד של פטריוט ששוגר בניסיון ראשון.

כיודע, באזור היירוט מתנהל בחודש האחרון מבצע של צבא אסד במטרה להדוף את כוחות המורדים בו של 'חזית ג'בהת אל-נוסרה', מרצועת השטח הסמוכה לישראל שבה הם שולטים כבר תקופה ארוכה.

לאחר התקרית, מסר שר הביטחון אביגדור ליברמן: "מדינת ישראל רואה בחומרה רבה כל פגיעה בריבונות ותגיב בעוצמה על כל פרובוקציה. אנו רואים במשטר הסורי אחראי על כל ירי והפרת ריבונות, וקוראים לו לרסן את כל הגורמים הפועלים משטחו. לא נאפשר התבססות של הציר השיעי בסוריה כבסיס פעולה קדמי".

כזכור, לפני כחודשיים שיגר הצבא טיל פטריוט, גם כן מאזור צפת, בעקבות גילוי כלי טיס בלתי מאויש שניסה לחדור לישראל. אז מסרו גורמים מדיניים וצבאיים בישראל, כי זה היה מל"ט איראני ששוגר על ידי חיזבאללה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר