תשתית ראייתית

נתניהו לחוקריו: 'עזרתי למילצ'ן - כפרויקט לאומי'

ראש הממשלה עומת בסוף השבוע האחרון עם המידע על התמורה שכביכול העניק לאיל ההון הישראלי - עזרה בקידום פרויקט ענק בשיתוף המיליארדר ההודי ראטן טאטא (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו. ארכיון (צילום: אמיל סלמן, לע"מ)

דיווח: בכירים במערכת אכיפת החוק טוענים לאחר חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי התגבשה נגדו תשתית ראייתית בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

על פי הפרסום בערוץ 10, נתניהו נשאל במהלך חקירתו ביום חמישי האחרון, לגבי תיק 1000 (פרשת המתנות), על התמורה שהעניק לאיל ההון ארנון מילצ'ן על מתנות הסיגרים והשמפניות.

כזכור, על פי החשד, נתניהו ניסה לפני כתשע שנים לקיים פרויקט עסקי של מילצ'ן ושל שותפו המליארדר ההודי, ראטן טאטה, והחוקרים הטיחו בראש הממשלה בהקשר זה: "אנחנו יודעים שניסית לקיים פרויקט סחר חופשי בשיתוף פעולה עם מילצ'ן וטאטא. זה עוד דרך להיטיב עם מילצ'ן?".

בתגובה ענה נתניהו: "זהו פרויקט לאומי. אין קשר בכלל למילצ'ן בעניין. זה פרויקט שהיה מכניס הרבה כסף למדינה ומספק תעסוקה גם לפלסטינים וגם לישראלים. כלל לא ידעתי שמילצ'ן מעורב".

גרסתו של מילצ'ן בחקירתו בעבר, היתה כזכור הפוכה - שאכן שוחח עם נתניהו על הפרויקט. טאטא עצמו פרסם לפני כשבוע מכתב ובו הוא תומך בגרסת נתניהו, ולדבריו גם הוא לא ידע שמילצ'ן קשור לפרויקט המדובר.

חוקרי המשטרה עימתו את נתניהו גם עם עניין הוויזה לארה"ב שהעניק למילצ'ן: "למה ניסית לקדם ויזה למילצ'ן, אין קשר לעובדה שהוא העניק לך מתנות?". נתניהו ענה: "אין קשר. הקשר שלי עם מילצ'ן הולך שנים אחורה. הוא חבר שלי שנים רבות. ניסיתי לעזור לו בגלל תרומתו למדינת ישראל, כפי שעזרתי לרבים אחרים".

כאמור, על פי דיווח זה גם בפרקליטות מתחזק החשד על עבירת שוחד. יש ראיות חזקות, אף שבניגוד למשטרה הם עדיין לא שלמים עם זה לחלוטין.

עוד דווח, כי ראש הממשלה צפוי כנראה להיחקר עוד לפחות שלוש פעמים בעקבות חומרים חדשים שהתקבלו מאז חקירתו האחרונה. בתום החקירה צייץ נתניהו בטוויטר: "אני חוזר ואומר לכם גם הערב בביטחון מוחלט: לא יהיה כלום - כי לא היה כלום". - תגובתו הרגילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר