היחסים מתחממים

הפיוס הפלסטיני: מפגן פת"ח בעזה וחתונת בנו של משעל

שבועות ספורים לאחר חתימת הסכם הפיוס בין שתי התנועות הפלסטיניות, חמאס ופת"ח, קיימה האחרונה מפכן כח אדיר בחוצות עזה. כמו כן, בכירי הפת"ח השתתפו בחתונת בנו של חאלד משעל (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
העצרת בעזה (צילומים: מתוך פייסבוק / ynet)

מפגן כוח עצום של תנועת פת"ח נערך היום (שבת) ברצועת עזה, לרגל יום השנה ה-13 למותו של יאסר ערפאת, לראשונה מאז הסכם הפיוס שנחתם בחודש שעבר עם חמאס.

בניגוד לשנים קודמות, הפעם אישרו בחמאס שעדיין מחזיק במושכות השלטון ברצועה, את קיום עצרת ההמונים בה נטלו חלק עשרות אלפי עזתים התומכים בפת"ח.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נשא דברים באמצעות שידור לווייני במהלך העצרת, ובנאומו שב וחזר על עקרונותיו במסגרת הסכם הפיוס בנוגע לפירוק מוחלט של הזרועות הצבאיות בעזה.

בנאומו אמר אבו מאזן: "נישאר נאמנים לעקרונות שעליהם הסכמנו עוד בתחילת דרכנו עם הנשיא יאסר ערפאת, עד שתוקם המדינה הפלסטינית ובירתה מזרח ירושלים. נמשיך בביצוע הסכם הפיוס במטרה להשיג מדינה אחת, חוק אחד ונשק חוקי אחד. מתן האפשרות לממשלה לפעול יוביל להפחתת הסבל ברצועת עזה. אף אחד לא דואג לאנשינו שם יותר מאיתנו. לא תהיה מדינה רק בעזה או מדינה ללא עזה".

לדבריו, הפלסטינים דבקים ב"תרבות השלום והמלחמה בטרור", אך אם פתרון שתי המדינות יקרוס, "אנו נמשיך לדרוש זכויות שוות לכל התושבים בפלסטין ההיסטורית".

יצויין, כי מעבר לקיומה של עצרת זו בחוצות עזה, שמסמלת כאמור את הפיוס בין שתי התנועות הפלסטיניות, גם ברמה האישית יותר - חתונת בנו של חאלד משעל בסוף השבוע באיסטנבול - היה ניכר פיוס זה.

בכירי פתח, בהם מוחמד שתייה ויו"ר מועדון האסיר הפלסטיני כדורא פארס, נכחו באירוע שמחתו של בכיר החמאס, ואבו מאזן אף שלח פרחים לכבוד החתונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר