סערה בקריית אונו

"פשוט בושה": קורס בר מצווה באווירה רפורמית - מטעם העירייה

תקדים מסוכן: תכנית לנערי בר מצווה של מחלקת הנוער של עיריית קרית אונו, נעשית בשיתוף ארגונים רפורמיסטים. רב העיר הרב רצון ערוסי, מוחה בנחרצות על התוכנית (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

תושבי קרית אונו הופתעו לגלות כי מחלקת הנוער של עיריית קרית אונו מקיימת תכנית מיוחדת להכשרת נערי ונערות בר ובת מצווה בשיתוף ארגוני "יהדות מתחדשת" המשתפים פעולה בצורה הדוקה עם הרפורמים כשסמל העירייה מתנוסס על הפלאייר וכן בדף הפייסבוק הרשמי של אגף הנוער העירוני.

"הופתעתי לגלות שבעיר שלנו נותנים תמיכה רשמית לתכנים באווירה רפורמית. זו פשוט הזיה", סיפר ל'כיכר השבת', דוד, תושב העיר, "אני חילוני ואני חושב שזה פשוט בושה שזה מה שהעירייה שלו רוצה להעביר לנוער".

מדובר בתכנית "מצווה ישראלית" של ארגון 'הויה' הדוגל ביהדות מתחדשת שלא על פי רוח ההלכה ובעד לדוגמא עלייה לתורה לנשים. העירייה מקיימת תכנית בת ששה מפגשים, שיעסקו על פי התכניה ב"זוית חדשה על מושג ההתבגרות והשינויים שעובר על בני ובנות הנוער סביב גיל המצווה וטקסי התבגרות בעולם התבגרות במסורת היהודית".

בפנייה של 'כיכר השבת' לרב העיר, הרב רצון ערוסי, הוא הביע את מחאתו על קיום התכנית הבעייתית ואמר, "מטבע הדברים הרמתי טלפון לראש העיר כדי לברר כיצד קרה כדבר הזה והוא אמר כי העירייה אינה שותפה מבחינת המימון ובאשר לשימוש בסמל העירייה כל הארגונים במקום עושים שימוש בסמל אך לא מדובר במימון העירייה".

הרב ערוסי הוסיף כי הוא ייקבע פגישה עם ראש העיר כדי להבין מדוע מדוע העירייה הופכת צינור ואמצעי למימון התכנית, שכן התשלום על הסדנא נעשה דרך מחלקת הנוער של העירייה מה שמטיל בספק את הטענות כי העירייה אינה מעורבת כלל במימון התכנית.

"אנחנו כאן עושים פעולות יפות בין היתר הכשרת בר מצווה כדת והלכה ובאים גם אנשים רחוקים בנפש חפצה. אנחנו מתפללים שגם אנשים כאלה יראו את אורה האמיתית של התורה", הוסיף הרב ערוסי.

מעיריית קריית אונו נמסר: "העירייה נוקטת בגישה פלורליסטית ומאפשרת לגורמים שונים לפרסם את פעילותם למען תושבי העיר באמצעי הפרסום העירוניים דוגמת דף הפייסבוק העירוני. כאן דין קריאה לתרומות דם, כדין קריאה לתפילה חגיגית. עוד יצוין כי העירייה אינה מממנת באופן שוטף תכניות דת, לא אצל החרדים ולא אצל הרפורמים ואינה מממנת גם את הפעילות המוזכרת. רבים הארגונים המשתמשים בסמל העירייה לצרכי פרסום בעיר וגם כאן העירייה אינה מפלה בין ארגון זה או אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר