טור דעה

מי יהיה ראש העיר? // הרב ישראל גליס

שנה לבחירות ברשויות המקומיות ויש כאלו שכבר משנסים מותניים. באופן טבעי, אותי מעניין לאן פני ירושלים. הגיע הזמן לאחדות של החרדים, אין שום אידאולוגיה בלטפל בזבל (דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הכניסה לירושלים (צילום: Gidi Avinary/FLASH90)

שנה לבחירות ברשויות המקומיות ויש כאלו שכבר משנסים מותניים. נציגי עירייה שאנחנו לא יודעים איפה הם היו כל השנים, פתאום מתחילים להופיע בתקשורת עם סיפורים של עשייה.

באופן טבעי, אותי מעניין לאן פני ירושלים.

אז ראשית כתושב ירושלים אני חושב שהגיע הזמן שאגודת ישראל ודגל התורה וש"ס ילכו ביחד בבחירות לעירייה. אין שום אידאולוגיה בלטפל בזבל. האזרח מבקש שירות כחוק, מה שמגיע לו.

חינוך, הציבור החרדי זכאי לצאת מהקרוונים בלי הבטחות נבובות של ראש עיר שחושב שהוא עושה לנו טובה. נחנו משלמים מיסי ארנונה כמו כולם והתקציב שמשרד האוצר והפנים מעבירים לירושלים הוא שוויוני לכולם.

כשמרפדים כבישים ברחביה והאזור, באותה מידה צריך לרפד את מאה שערים, גאולה, קרית צאנז וסנהדריה. כשמטפלים בביוב ובמים ובניקיון זבל צריך לנהוג עם תושבי גבעת שאול כמו שדואגים לקריית מנחם וקריית יובל.

אז צריך נציגים חרדים בעירייה שידאגו לרווחת הציבור החרדי בירושלים ולא משנה מאיזה חוג הם כי ברוך ה' השכונות בירושלים מעורבות מכל החוגים.

דוגמא קטנה.

בסוף שבוע שעבר נחנך גן משחקים בחצר קברי הסנהדרין לרווחת ילדי השכונות הצמודות, סנהדריה, רמת אשכול, גוש שמונים, שמואל הנביא, עזרת תורה ועוד ,בכל השכונות האלו יש מאות ילדים ובמתקנים שבגן יכולים בבת אחת להיות 70 ילדים.

אבל לא זה העניין, ולולא הפעילות הנמרצת של הרב יוסי דייטש, מ"מ ראש העיר, גם זה לא היה.

אני מתפלא מה עושים שם נציגי עירייה כמו משה ליאון שלא תרמו כלום לגן כולל ראש העיר שבלי בושה עמד בתוך ים של ילדים והבטיח הבטחות שאין להם כיסוי.

ולמה לא היו נציגים של ש"ס בטקס? אז ישר כוח ליוסי דייטש בשם השכנים לגן.

ולעצם העניין של הבחירות, ברור שגדולי תורה יחליטו למי להצביע והאם ללכת ביחד או לחוד, כל השאלה היא מה הנציגים החרדים מביאים בפני גדולי תורה להכרעה.

בבחירת הקודמות הביאו הנציגים החרדים בלי בושה את משה ליאון לגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומישהו הרים בקולו שהוא הבטיח שיהיה גנרטור בירושלים וכשיצאו שאל משה ליאון מה זה גנרטור? הכל מתועד.

הגיע הזמן שתשאלו את גדולי ירושלים מי עדיף שיטפל בזבל השכונתי. יש עוד מועמדים קיקיונים שמתחילים להפריח הבטחות לציבור החרדי.

והנה צצה ועולה השאלה האם ירושלים הגיע זמנה שיהיה לה ראש עיר חרדי או ראש עיר שקרוב למסורת?

יש לנו שנה שלימה כדי להתעסק עם זה אני חושב שבציבור החרדי יש דעה מגובשת וברורה מי לא צריך לעמוד בראשות העיר ירושלים. אבל זה בטור הבא...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר