נחקרו במח"ש

12 שוטרים חשודים באלימות נגד מפגינים חרדים

הפגנות "הפלג הירושלמי" ו'העדה' הובילו לגל חסר תקדים של תלונות המפגינים הקיצונים נגד אלימות השוטרים כלפיהם - במשרדי מח"ש נחקרו השנה לא פחות מ-12 שוטרים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לא פחות מ-12 שוטרים נחקרו באזהרה בשנה האחרונה במח"ש, לאחר שנחשדו בתקיפת מפגינים מ"הפלג הירושלמי" והעדה החרדית.

לפי נתוני המחלקה לחקירות שוטרים שהתפרסמו ב'וואלה! NEWS', נגד חלק מהשוטרים הנחקרים צפויה מח"ש להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע, בגין שימוש בכוח שלא כדין.

כזכור, במהלך ההפגנות נגד "גזירת הגיוס" שנערכו לאורך השנה האחרונה נעצרו עשרות מפגינים חרדים, ובחלקם נאספו תלונות אודות התנהלותם של שוטרים שבמקרים מסויימים נטען כי עשו שימוש באלימות מופרזת.

הקריאה המוכרת של המפגינים "לצלם, לצלם", מועילה - כך לפחות מסתבר מהנתונים שמסרה מח"ש ל'וואלה! NEWS', מהם עולה כי לאחר ההפגנות המאורגנות של 'הפלג' נגד הגיוס, נחקר לפחות שוטר אחד בגין הפעלת כוח שלא כדין, ושוטרים נוספים נחקרו לגבי יותר מתקרית אחת.

כזכור, נגד השוטרת לנא חליל, "השוטרת הבועטת", הוגש כתב אישום בגין אירוע תקיפה שהתרחש בתחילת השנה, ולאחרונה היא נחקרה שוב בחשד לתקיפת מפגין אחר בהפגנת הפלג בחודש שעבר.

"השוטרת הבועטת" לנא חליל (צילום: מני רפאל, "מחאות החרדים הקיצונים")

כחודש לפני אירוע זה נחקר שוטר, שתועד בסרטון שפורסם ב"כיכר השבת" כשהוא דוחף בברוטליות חרדי שעמד סתם כך, בהפגנת חסידי תולדות אברהם יצחק.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה לידיעה כפי שפורסמה ב'וואלה! NEWS': "מח"ש מחויבת לחתור לחקר האמת מתוך גישה בלתי מתפשרת כלפי אלימות מיותרת ושימוש לרעה בכוח ובסמכות; כל זאת מתוך הבנה עמוקה לצורך לשמור על אמון הציבור במערכת האכיפה. בד בבד, חשוב לזכור כי עבודת השיטור מחייבת לעתים חתירה למגע ושימוש בכוח לצורך פעילות שיטור מבצעית, המתבצעת בחיכוך גבוה עם האוכלוסייה מול הפרות חוק וסדר".

"מח"ש תוסיף לעמוד על המשמר ולעשות מלאכה מקצועית ומאוזנת בגזרת האכיפה הפלילית ולמלא במסירות את המשימה המורכבת של אכיפת החוק על שומרי החוק, תוך חשיפת מעשי עבירה, בפרט כאלה שבוצעו נגד אוכלוסיות הסובלות משיטור יתר, ומבלי להרתיע שוטרים הגונים מלבצע את תפקידם המורכב ולמלא את משימותיהם בחזית החיכוך המורכבת בחברה מפולגת ומשוסעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר