"הרגשתי שמנסים לסחוט אותי"

התכונן מראש: עד המדינה מיקי גנור שכר חברת החקירות

מיקי גנור, עד המדינה ב"פרשת הצוללות", התכונן להתפוצצות הפרשה ושכר חברת חקירות פרטית שאספה מידע מפליל על המעורבים בתיק ותיעדה את "ניסיונות הסחיטה" שעבר, לטענתו (חדשות)

מיקי גנור (צילום: Moti Kimchi, flash90)

מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות המכונה "תיק 3000", התכונן לרגע בו תתפוצץ הפרשה ולשם כך הפעיל חברת חקירות פרטית שאספה מידע מפליל על המעורבים בתיק, כך נחשף הבוקר (שני) ב"ידיעות אחרונות".

גנור, כך לפי הדיווח, העביר לחוקרי המשטרה מידע וחומרים משמעותיים, בהם הודעות, הקלטות ומיילים, אותם אסף במהלך התקופה וחושפים את שנעשה מאחורי הקלעים של העסקאות בצוללות ובכלי השיט מגרמניה.

"הרגשתי שמנסים לסחוט אותי", אמר גנור לחוקרים כשסיפר שהרגיש שהוא עומד בפני מסע לחצים.

לפי עדותו של גנור, בשלב מסוים של העסקה, ביקשו המעורבים לקבל את "המגיע להם", וזאת לאחר שקיבלו עשרה מיליון יורו מהגרמנים, לפי התנאים בעסקה.

גנור, כך סיפר, משך זמן אך אז התחילו רמיזות על איומים וסחיטה, מה שהביא אותו לשכור את חברת החקירות, כדי לתעד את "מסע הלחצים" שהופעל עליו, לדבריו, על ידי עו"ד דוד שמרון, מפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, והמשנה לראש המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף.

גורמים המעורים בתיק החקירה אמרו ל"ידיעות אחרונות" כי "נראה שגנור הכין את עצמו היטב לרגע שבו הכל יתפוצץ. הוא כל הזמן משך את חלוקת התמורה לאחרים, ולמרות שלא העביר את הכסף הגדול שקיבל עבור פרויקט הצוללות, הוא אסף חומרים חזקים מאוד כנגד המעורבים".

יצוין כי לפי עדות גנור, כך מדווח "ידיעות אחרונות", חוקרי המשטרה התמקדו בחקירתו של יצחק מולכו בפעילות הבינלאומית שביצע במסגרת שליחותו מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר לפי עדות גנור, מולכו ניצל את מעמדו כדי לקדם את עסקת הצוללות עם גורמים פוליטיים בגרמניה.

מולכו טען בחקירתו כי כל השליחויות שעשה בגרמניה היו אך ורק מטעם המדינה ובשליחות ראש הממשלה. לדבריו, הוא לא פעל לקידום עסקת הצוללות עצמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר