החלום מתקרב

מגעים מתקדמים לפטור מוויזה לארה"ב

טיסה לארה"ב בלי השלמת טפסים, ראיון בשגרירות, עמידה בתור ותשלום עבור הוויזה נראה כחלום אך מתברר כי הדבר קרוב מתמיד, בעקבות הסכם שהושג בין ישראל וארה"ב (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

טיסה לארה"ב בלי השלמת טפסים ארוכים, ראיון בשגרירות, עמידה בתור ותשלום מאות שקלים עבור הוויזה נראה כחלום לא מציאותי אך מתברר כי הדבר קרוב מתמיד.

פריצת דרך במגעים בין ישראל וארצות-הברית על הסכם למאבק בפשיעה חמורה עשוי להוביל לפטור מהצורך בוויזה לישראלים שיטוסו לארה"ב.

לפי ההסכם שגובש בין ישראל וארה"ב, רשויות האכיפה האמריקניות יוכלו לבקש מידע על ישראלים החשודים בביצוע פשעים חמורים. ההסכם, שייחתם בשבועות הקרובים, יסלול את הדרך לצירופה של ישראל לתוכנית הפטור מאשרה לארה"ב, בתוך 3 עד 5 שנים.

לאחרונה ביקרו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והמשנה ליועץ המשפטי לענייני משפט בינלאומי, רועי שיינדורף בארה"ב, שם נפגשו עם מקביליהם במשרד המשפטים האמריקני והגיעו לסיכומים שיבטיחו את מסירת המידע לאמריקנים תוך פגיעה מינימלית בפרטיות של אזרחי ישראל ובכך בעצם סללו את הדךר לביטול הצורך בוויזה.

לארה"ב יש הסכם דומה עם 41 מדינות, בהן גרמניה, בריטניה, אוסטרליה ויפן, כאשר ההסכם הזה הוא תנאי בסיסי להצטרפות לפטור מוויזה.

לפי ההסכם, האמריקנים יוכלו לפנות לכל אחת מהמדינות שחתמה על ההסכם כדי לברר האם טביעת אצבע שנמצאה בזירת פשע חמורה קיימת במאגר שלהן. המדינות, מחויבות לספק מידע על מצבו המשפטי של בעל טביעת האצבע - רק בתנאי שקיים חשד שהוא היה מעורב בפשע חמור.

לפי הסיכום שהוגש בין ישראל וארה"ב, לאמריקנים לא תהיה גישה ישירה למאגרי המידע בישראל והם יסתפקו בהפניית שאילתות זו כדי לצמצם את הפגיעה בפרטיותם ובזכויותיהם של חשודים ישראלים.

יצוין כי בפני ישראל קיים מכושל נוסף בדרך לפטור מוויזה - דרישת האמריקנים ששיעור מסורבי האשרה לארה"ב לא יעלה על 3 אחוזים בשנה, כאשר בשנת 2016 עמד שיעור הישראלים שביקשו אך לא קיבלו אשרה לארה"ב על 4.1 אחוזים.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה לפרסומים וצייצה בחשבון הטוויטר: "סוגרים הסכם לביטול הוויזות. מאז כניסתי לתפקיד אנחנו עובדים מול האמריקאים להצטרף לקבוצה נבחרת של מדינות שאזרחיהן פטורים מהשגת ויזה לכניסה לארה"ב. מצאנו את האיזון בין שמירה על פרטיות אזרחי ישראל לבין הדרישות האמריקאיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר