מניצולי 'מיר'

הביקור המרגש של השרה איילת שקד בצורוגה

השרה איילת שקד ביקרה בעיר היפנית צורוגה, במוזיאון המנציח את פעולות ההצלה בעיר שפתחה את שעריה לאלפי יהודים שנמלטו מאימת הנאצים, חלקם תלמידי 'מיר' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרה איילת שקד במוזיאון (צילום: City of Tsuruga)

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) ביקרה אמש (ראשון) בעיר היפנית צורוגה. מדובר בביקור ראשון של שר ישראלי במוזיאון העיר צורוגה המנציח את פעולות ההצלה של העיר, שפתחה את שעריה לכ-6000 יהודים שנמלטו מאימת הנאצים, חלקם תלמידי ישיבת 'מיר'.

היהודים שניצלו, ביניהם גם תלמידי ישיבת מיר החרדית, הגיעו לעיר צורוגה שביפן כשבידיהם ויזות שהנפיק להם בליטא הקונסול היפני צ'יאונה סוגיהארה, שפעל על פי צו מצפונו בניגוד לעמדת ממשלת יפן דאז. על כך הוענק לו תואר חסיד אומות העולם ע"י יד ושם, והוא היה היפני היחיד שזכה בתואר. שקד הודתה בשם ממשלת ישראל והעם בישראל לתושבי העיר על הסיוע שהעניקו ליהודים בעירם.

ראש עיריית צורוגה, טאקאנובו פוצ׳יקאמי, הסביר לשקד כי בימים אלו הוא פועל להנצחת נושא השואה והצלת היהודים, וכחלק מכך בכוונתו להפוך את צורוגה לאתר תיירות לישראלים. לדבריו, ביקורה במקום יקדם את הנושא.

השרה שקד אמרה לראש העיר כי עם שובה לישראל בכוונתה לבקש משר החינוך נפתלי בנט להבליט יותר את פועלם של חסידי אומות העולם, ובכלל זה גם את תרומתו של סוגיהארה.

שקד ופוצ'יקאמי הודיעו כי יפעלו לקדם קשירת קשרי ברית ערים תאומות בין צורוגה לעיר מקבילה בארץ במטרה לעודד התקרבות בין שני העמים. סוגיית החדשנות עלתה גם היא בשיחה והשרה ציינה את הפוטנציאל הקיים בישראל עבור משקיעים ואנשי עסקים בארץ, ובאמצעות השגרירות סוכם על מאמץ משותף בכיוון זה.

"לעולם לא נשכח את צ'יאונה סוגיהארה ואת נדיבותם של אזרחי צורוגה", אמרה השרה שקד במסיבת עיתונאים, "הם לא היססו לפתוח את בתיהם ואת ליבם ל 6,000 פליטים יהודים שברחו מהנאצים. העיר צורוגה ותושביה הם מודל לחיקוי עבור הדור הצעיר ביפן, שלומד על האחריות המשותפת שלנו לפעול בנחישות נגד שנאה ואלימות, ולעמוד אל מול הגזענות, שנאת הזרים ורדיפות כלפי כל אדם באשר הוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר