המתיחום בדרום

צה"ל עצר את אחד מבכירי הג'יאהד האסלאמי

כוחות הביטחון עצרו מפקד שטח בכיר בג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, טארק קעדאן, בביתו בכפר עראבה שבמחוז ג'נין, זאת בצל איומי הארגון לנקום את פיצוץ המנהרה (צבא)

מעצר. אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

כוחות הביטחון עצרו הלילה (שני) מפקד שטח בכיר בג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, טארק קעדאן, בביתו בכפר עראבה שבמחוז ג'נין. קעדאן הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

מעצרו של הבכיר מגיע בצל המתיחות הביטחונית בדרום, על רקע איומי הג'יאהד האסלאמי, להגיב נגד ישראל בעקבות הפצצת מנהרת הטרור שהתגלתה בשטח ישראל שהביאה למותם של 11 פעילים ובהם מספר בכירים בארגון.

במערכת הביטחון פועלים כדי לסכל את כוונת הג'יאהד האסלאמי להוציע פיגוע בעזה ובמקביל למנוע את החשש שהם ינסו להוציא פיגוע ביהודה ושומרון.

במקביל, צה"ל החל לתגבר את כוחותיו מול רצועת עזה והגביר את האבטחה סביב העבודות לבניית מכשול קרקעי מול הרצועה כדי לנטרל את איום המנהרות. יצוין כי במאמץ ההגנה לוקחים חלק גם כוחות מיוחדים.

בצה"ל מדגישים כי המאמץ הוא להמשיך את שגרת החיים של תושבי עוטף עזה.

האיום של אלוף יואב (פולי) מרדכי (צילום: צה"ל)

בהודעת הג'יאהד האסלאמי אתמול נאמר כי "איומי הכיבוש לא מפחידים אותנו והם מבטאים את הפחד והחשש מתגובת הג'יהאד וההתנגדות", וזאת בתגובה לסרטון של האלוף פולי מרדכי שאמר כי יהיו השלכות לכל מי שיבקש נקמה. "זו הכרזת מלחמה. נדע להדוף כל איום", הבטיחו בג'יאהד האסלאמי.

האלוף מרדכי אמר בסרטון שהפיץ כי "ישראל פוצצה מנהרת טרור לפני כשבועיים בשטח הריבוני של מדינת ישראל. אנו ערים למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לאיומים ואמר כי "בימים אלה יש עדיין מי שמשתעשע בלנסות התקפות מחודשות על ישראל. היד שלנו תהיה קשה מאוד עם כל מי שינסה לתקוף אותנו או יתקוף אותנו, מכל גזרה שהיא"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר