בכפוף לשימוע

גופשטיין יועמד לדין בעקבות התנהגותו בחתונה במודיעין עילית

פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין נטל את את המיקרופון בסיומה של חתונה במודיעין עילית ושר שיר המשבח את הפיגוע שביצע ברוך גולדשטיין ומתגרה בערבים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גופשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, הודיעה היום (שני) פרקליטות מחוז ירושלים כי נשקלת העמדתו לדין פלילי של איש הימין הקיצוני בנצי גופשטיין, בחשד לעבירות הסתה לאלימות, הסתה לגזענות והסתה לטרור ושיבוש מהלכי משפט.

גופשטיין, העומד בראש ארגון להב"ה, חשוד כי במספר מקרים התבטא בשנים האחרונות "באמירות העולות כדי קריאה לעשיית מעשה אלימות, ואף פרסם דברי הסתה לגזענות ודברי תמיכה והזדהות עם מעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין", מפרטת הפרקליטות.

אחד האירועים בגינם הוא יועמד לדין, התרחש לאחרונה בעיר מודיעין עילית, שם נטל בן ציון גופשטיין את המיקרופון בסיומה של חתונה ושר שיר המשבח את הפיגוע שביצע ברוך גולדשטיין נגד ערבים במערת המכפלה לפני כ-25 שנה.

"ברוך הגבר, נכנס למערה, דרך הנשק וירה", אמר גופשטיין, לאחר מכן הוא הוסיף את הסיסמה "מוחמד מת, מוחמד מת".

מעצרו האחרון של גופשטיין (צילום: דור קדמי)

עבירת שיבוש מהלכי משפט בה הוא יואשם, היא בשל הנחייתו לאחר הצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים למחוק מהפייסבוק תכנים שפרסם אחד החשודים בהצתה זו, "כדי להכשיל את ההליך השיפוטי". כמו כן, מוזכרים בהחלטת הפרקליטות גם התבטאויותיו השונות של גופשטיין בשורת ראיונות שלו בכלי התקשורת.

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להבה מסר בתגובה כי "שוב התברר שהיועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות עובדים עבור הרפורמים ומושפעים מהלחץ, שנים רבות סברו בפרקליטות שאין במעשיי עבירה אך לפתע כאשר הרפורמים עתרו בפרקליטות נעמדו לדום... אמשיך להיאבק בהתבוללות ועל הפרקליטות לדעת כי מאבק למען בנות זה לא גזענות. חופש ביטוי צריך להיות גם לאנשי ימין".

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את גופשטיין אומר כי "אני מעריך שכפי שמרשי זוכה אין ספור פעמים גם הפעם אם הפרקליטות תגיש כתב אישום התוצאה תהיה זיכוי. יש לנו עשרות דוגמאות של ערבים ואנשי שמאל שהתבטאו בצורה חריפה יותר מגופשטיין אך בפרקליטות סגרו את התיק... יש להצטער ששמעתי על השימוע מכלי התקשורת ולא נמסרה לי הודעה מסודרת. הפרקליטות מוכיחה שוב שהיא מתנהלת בצורה פופוליסטית תקשורתית ובעקבות לחץ של ארגוני הרפורמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר