סערת ההקלטות בש"ס

דרעי התנצל בפני הגר"ש עמאר: "אני מצר על כך, כואב לי"

במהלך ישיבת סיעת ש"ס בכנסת התייחס יו"ר המפלגה השר אריה דרעי לסערת ההקלטות והביע את כאבו על הדברים שנאמרו ואף התנצל בפני הגר"ש עמאר: "לא הייתה כוונה לפגוע חלילה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

במהלך ישיבת סיעת ש"ס בכנסת התייחס היום (שני) יו"ר המפלגה השר אריה דרעי לסערת ההקלטות שנחשפה ב'חדשות 2', בה הוא נשמע מדבר בשיחה עם הרב יעקב כהן על הראשל"צ הגר"ש עמאר, הביע את כאבו על הדברים שנאמרו והתנצל בפני הרב.

"נפל דבר בישראל", פתח דרעי את דבריו, "נשברו כל המוסכמות שהיו עד היום. להקליט שיחה פרטית ולהפיץ אותה ברבים ולתת לזה סוג של הבעת דעה. זה דבר חמור מאוד. על זה נאמר בתורה ארור מכה רעהו בסתר. צריך לעשות שינוי: עם מי אתה יכול לדבר... זו בעיה קשה מאוד. זו לא שיחה לשם רכילות או ליצנות".

יו"ר ש"ס הסביר לחברי הסיעה כי "זו לא הייתה שיחה לשם רכילות. זה היה באמצע אירוע קשה מאוד של הפיכה בתוך המפלגה".

דרעי התייחס לרב עמאר ואמר: "אני מכבד מוקיר ומעריך - תוסיפו כל מילה - את הרב שלמה עמאר שהוא אחד באמת מגדולי התלמידי חכמים שלנו, לא שלנו אלא בכלל. מגדולי הרבנים החשובים שיש לנו בארץ ובעולם. לא הייתה כוונה לפגוע חלילה וחס".

"זו הייתה שיחה פנימית ונאמרו דברים... כמובן שאתה מדבר באופן פרטי אתה לא שומר... ובוודאי שהיה ויכוח מאוד קשה, נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר. אני מצר על כך. הדברים הופצו ולא הייתה כוונה כזו אבל היות והקול שלי היה שם אני מצר על כך וכואב לי שנגרם חילול ה'", אמר דרעי.

דרעי הוסיף ואמר כי "צריכים להפיק לקחים. זה לא יכול להיות בציבור שלנו. בכלל... שכללים כאלו נשברים. לא כל דבר זה חוק אם זה כן האזנת סתר או לא. יש גם עניין של ערכים ומוסר. זה דברים חמורים מאוד, דברים מאוד קשים".

דרעי התייחס גם לדברים שנאמרו על ח"כ יעקב מרגי ואמר: "מהקלטת הדברים שנאמרו שם היה משתמע שכאילו אני האשמתי שח"כ מרגי השתתף באיזו ישיבה שלא לרוחי. לא זו הייתה כוונתי. לא היה לי ספק מעולם שהרב מרגי לא השתתף בישיבות כאלו ולא נתן יד לדברים כאלה. השיחה הוקלטה לפני ארבעה חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר