נתניהו חשף בדיון: שוחחתי עם נשיא מצרים

ראש הממשלה השתתף בדיון בכנסת שם פרש את ההישגים המדיניים ואת היחסים הפורחים עם מדינות רבות כשהוא עוקץ את האופוזיציה "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" (פוליטי)

נתניהו בדיון בכנסת היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ביוזמת האופוזיציה מתקיים היום (ב') במליאת הכנסת דיון "40 חתימות" בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא "האתגר המדיני של ממשלת ישראל בעקבות ההזדמנויות החדשות שנוצרו". את הדיון יזמה סיעת מרצ, ואליה הצטרפו סיעות המחנה הציוני והרשימה המשותפת.

נתניהו התייחס בפתח דבריו לנושא הדיון והשתמש בדיון כדי להציג את הישגיו: "הדיון הזה קיבל כותרת קצת מוזרה, אבל בכל זאת כתוב כאן מה האתגר המדיני של ממשלת ישראל בעקבות ההזדמנויות החדשות שנוצרו. תיכף נדבר על האתגר ונשיב לתוכחות, אבל ההזדמנויות המדיניות שנוצרו, ההזדמנויות המדיניות נוצרו מעצמן? ההישגים, אם יש, מהשמיים? בעיות יש להן תמיד כתובת".

הוא הוסיף: "אני רוצה להגיד לכם על עוד כמה הזדמנויות. הבוקר ביקר בלשכתי שליח מיוחד של ראש ממשלת יפן, ידידי שינזו אבה, שנבחר מחדש, והשליח מסר לי הזמנה לבקר מיפן עד סוף השנה, אם אפשר. והוא גם עידכן אותי שבשלוש השנים האחרונות ההשקעות היפניות בישראל צמחו פי 20 בעקבות המפגשים והעידוד שאבה ואנוכי נותנים לזה כמובן, בעזרת השרים וחברי הכנסת ואחרים.

"אתמול קיבלתי איגרת חמה מידיד נוסף, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. והוא הודה לי על התמיכה שאנחנו נותנים בעמדתה של ארה"ב שמתנגדת לתוכנית הגרעין של איראן ובעצם אומרת - או שתתקנו או שתבטלו. לתשומת לב החכ"ים שאינם עוקבים. זו העמדה שהצגתי עוד בקונגרס, אחר כך באו"ם, ובשיחה עם הנשיא טראמפ. לפני שבוע קיבלתי מכתב נוסף, גם מכתב חם מנשיא סין, ידידי שי ג'ינפינג, שמברך על הקשר שנרקם בין סין לישראל. מזכיר החשיבות של הסכם שיתוף הפעולה הטכנולוגי.

"שבועיים לפני כן קיימתי שיחה עם ידיד נוסף, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנושא שחשוב לבטחון ישראל. בעוד כמה שבועות אצא לביקור גומלין בהודו בהזמנת ידיד, ראש הממשלה מודי נרנדרה מודי. עוד הזדמנות. בסוף השבוע האחרון שוחחתי בטלפון עם נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי. כל אלה הם מדגם קטן של מערכת יחסים עניפה עם מעצמות בעולם ועם כל היבשות בעולם".

הוא הוסיף: "נבצר ממני מסיבות מובנות לפרט כל מה שאנו עושים כדי להדק את היחסים עם גורמים שונים במרחב סביבנו. אם אתם חושבים שאלה דברים סתם - הרי יש פה אנשים שנמצאים בוועדות קצת יותר מסווגות, ואתם יודעים את האמת. אתם יכולים לשמוע את זה. כל אחד יכול לראות את ההתקרבות הגדולה. אנו ניצבים כתף אל כתף עם מדינות מתונות בעולם הערבי, אם זה נגד איראן או נגד דאעש. ההתקרבות הזאת טובה לביטחון ולדעתי גם טובה, בסופו של דבר לשלום".

נתניהו התייחס גם לאיראן ולסוריה, ואמר כי "אלמלא הפעילות שלנו, איראן הייתה גרעינית מזמן. לא נשלים עם ההתבססות שלה בסוריה, התבססות צבאית. איראן יודעת, גם ידידינו בוושינגטון ובמוסקבה יודעים, שאנו נפעל כדי לשמר את ביטחוננו ולשמור על מדינתנו בדיוק לפי האינטרס שלנו".

הוא מתח ביקורת על האופוזיציה: "אצלכם תמיד נכשלים. יש עוצמה כלכלית, מדינית וצבאית. יש גם עוצמה ביטחונית. אנו מטפלים באיומים במזרח התיכון הסוער סביבנו, אנו מטפלים בתקיפות ואחריות. אני שומע את הדברים שלכם על היעדר הישגים בכלכלה, בחברה, כבישים, רכבות, גז, גבולות, גדרות, בלימת מסתננים. כל הדברים האלה. סייבר. אתם אומרים שאין הישגים. כי מה שאתם רוצים זה שנעצום עיניים, נצא לקווי 67' ונגיד שיהיה טוב.

"ידידיי באופוזיציה, כשאני שומע את הנאומים הנלהבים שלכם - את נאומי התוכחה שלכם - אני חייב להגיד לכם, ואני אומר ביושר, אין פה שום דבר חדש. אתם רוצים שאני אעזוב את התפקיד מהיום הראשון שנבחרתי. כך היה בפעם הראשונה, השנייה, השלישית, הרביעית. מעניין מה יהיה בפעם החמישית, איזה תירוץ יהיה? אז אין שום דבר חדש רק התירוץ מתחלף. מה לעשות? ראש ממשלה מחליפים בקלפי".

מוקדם יותר התייחס נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד להסכם הפסקת האש שעליו חתמו בשבת ארצות הברית, רוסיה וירדן, ואמר בנוגע לנעשה בדרום סוריה כי "הבהרתי לידידינו קודם כל בוושינגטון וגם לידידינו במוסקבה, שישראל תפעל בסוריה, כולל בדרום סוריה, לפי הבנתנו ולפי צורכי הביטחון שלנו. זה מה שקורה וזה מה שימשיך לקרות".

נתניהו הוסיף: "אנחנו דואגים לביטחון ישראל ואתם יודעים את זה היטב. אנחנו עושים את זה בשילוב נכון של תקיפות ואחריות. אנחנו שומרים על הגבולות שלנו, אנחנו שומרים על המדינה שלנו ואנחנו נמשיך לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר