חובבי וודקה, התפקדו: מוזיאון חדש שכולו וודקה בפולין

אם ביטלתם טיסה לפולין בגלל הקור העז ששורר במדינה הזאת ברוב ימות השנה, עכשיו יש להם את הפתרון שיחמם אתכם. מוזיאון ראשון מסוגו עתיד לקום בשנה הבאה בו תוכלו לטעום מאות סוגי וודקה

(צילום: יח"צ)

אין מיקום גיאוגרפי שמזוהה יותר מכל עם המשקה השקוף והאלכוהולי החביב על שתיינים רבים - כמו מזרח אירופה, וזאת הסיבה שבקרוב איגוד הוודקה הפולני עומד לחגוג את היסטוריית הוודקה הפולנית על ידי הקמת מוזיאון בלב ורשה, המוקדש כולו לוודקה.

יח"צ

המוזיאון ייפתח באמצע שנת 2018 במתחם בו היה בעבר מפעל וודקה ישן במחוז פראגה-פולנוק, וישקף את מורשתה של הוודקה הפולנית המסורתית. המפעל שימש בעבר מותגי וודקה שונים, כמו לוקסוסבה וויברובקה.

תקופת ימי הביניים הביאה לעולם את המשקה, אך רק לקראת 1975 הוא הצליח לצבור פופולריות והמכירות שלו החלו לצמוח ברחבי עולם עד שעקפו את כל סוגי האלכוהול הרבים. מאז נשמר המעמד של הוודקה כמשקה פופולרי ביותר, ומאז פרחו מאות מותגים המייצרים - מוודקה זולה שצורכים קבצנים המתגוללים ברחובות ועד לוודקה יוקרתית הנלגמת במגדלי שן ובאירועים נחשבים.

יח"צ

אנדרז' ז'ומובסקי, נשיא איגוד הוודקה הפולנית אמר כי "אנו הפולנים מאוד גאים בוודקה שלנו, היא הוודקה המקורית, הראשונה בעולם, ואנו גם מאמינים שהיא הטובה ביותר. אנו גאים במשקה הלאומי שלנו, כמו שהסקוטים גאים בוויסקי שלהם והצרפתים גאים בקוניאק שלהם.

"עם זאת, בניגוד לקוניאק ולוויסקי, אנשים רבים לא מכירים את ההיסטוריה של הוודקה או את המקור שלה. אנו מקווים לשנות את זה עם השקת מוזיאון הוודקה הפולני ולהבטיח שכולם ידעו יותר על וודקה ואף יבינו מה הופך את הוודקה הפולנית לכל כך מיוחדת".

הוא הוסיף ואמר: "אנו מאוד נרגשים לשתף את שאר העולם באהבה והתשוקה שלנו לוודקה פולנית אני בטוח כי תיירים ייהנו ללמוד על מקור הכהיל הפולני והמורשת שלו".

למבקרים במוזיאון מובטחת טעימה של מבחר סוגי וודקה המיוצרות בפולין, ובמידה ויצליחו לשמור על צלילות מבעד להדי האלכוהול הרבים אף ילמדו לזהות את שמות המותגים ולהבחין בטעמים הייחודיים לוודקה המופקת בפולין. כמו כן יוצג כיצד הוודקה הפולנית - גם זאת שעוד תיעשה בעתיד - מוגנת בחוקים גיאוגרפיים (PGI), שמטרתם לשמר את מסורת הכנת המשקה ולהגן עליה.

כדי להכין וודקה פולנית, הכהיל צריך להיות מיוצר מחומרי גלם מהאזור כמו שיפון, חיטה, שעורה, לתת או תפוחי אדמה, וכל שלבי הייצור (חוץ מהבקבוק) חייבים להיעשות על אדמת פולין.

אז אם אתם מתכננים טיול בפולין תשכחו מהטעימות בדיוטי פרי כי הדבר האמיתי מחכה לכם מיד בנחיתה.

יח"צ
כאן יוקם המוזיאון (צילום: יח"צ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר