צפו בתיעוד

אבי גבאי: "השמאל שכח מה זה להיות יהודי"

יו"ר העבודה אמר את הדברים המפתיעים בכנס סטודנטים בבאר שבע כשהוא מצטט גם את דבריו של ראש הממשלה נתניהו לרב כדורי. "הכל מתחיל בתורה שלנו" (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רועי עידן, ynet)

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ממשיך לספק אמירות מעניינות במטרה לקרוץ לקהלים חדשים. הערב (יום ב') אמר גבאי בפגישה עם סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע כי "השמאל שכח מה זה להיות יהודי" - כשהוא מצטט גם את הדברים שהשמיע ראש הממשלה בנימין נתניהו באוזניו של הרב יצחק כדורי זצ"ל בשנת 1997. הקלטת דבריו של נתניהו חוללה אז סערה ציבורית ופוליטית.

בהתייחסו לדברים שהטיח ראש הממשלה נתניהו כלפי השמאל ב-97', אמר גבאי כי "אנשים חשים שאני מתקרב יותר לערכים היהודיים. אנחנו יהודים, חיים במדינה יהודית. אני חושב שאחת הבעיות של חברי מפלגת העבודה, ברצינות, זה שהיא התרחקה מזה. נתניהו אמר ב-97' לרב כדורי והטלוויזיה קלטה את זה. הוא אמר לו 'השמאל שכח מה זה להיות יהודי'. את יודעת מה השמאל עשה כתגובה לזה? שכח מה זה להיות יהודי. כאילו אומרים את זה עלינו, 'אנחנו עכשיו רק ליברלים'. זה לא נכון, אנחנו יהודים ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו".

גבאי אמר עוד בהקשר זה כי "הערכים היהודיים שלנו הם הבסיס לכל הדור שקם אחר כך. אנחנו יהודים ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו. אני אומר לך באחריות, הכול מתחיל בתורה שלנו, בהלכות שלנו ובדברים הבסיסיים, אנחנו צריכים להיות גאים בזה. יש כאלה שאומרים 'צריך להיות חילוני קיצוני'. אני מכבד כל דרך".

הוא נשאל אם יהיה מוכן להיות מספר שתיים של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אם זה יקבל מספר מנדטים גדול ממנו, והשיב: "ברור שראש ממשלה זה אמצעי לשנות את המדינה, לא מטרה. ברור שאני יכול להיות מספר שתיים. זה עניין של הציבור. אם תבחרו בי אהיה מספר אחד, אבל בסוף אעשה כל מה שצריך לעשות כדי לשנות את מדינת ישראל. זה לא פטיש שיש לי שאני חולם מילדות. אני שם כי זה אמצעי לשנות מדינה".

מאז שנבחר לראשות מפלגת העבודה והמחנה הציוני, השתמש גבאי בשלל אמירות שנתפשו כמסר למצביעים פוטנציאליים במרכז המפה הפוליטית. בין היתר הוא הדגיש כי ממשלה בראשותו לא תפנה גושי התנחלויות במסגרת הסכם שלום. גבאי אף ציין באחרונה כי הוא לא יישב בממשלה יחד עם נציגי הרשימה הערבית המשותפת.

על כך אמר גבאי הערב: "אמרתי שלא נבנה קואליציה עם הרשימה המשותפת לפני חצי שנה. שאני מאמין ביתרון שתי מדינות ושצריכים למצוא פתרונות יצירתיים ליהודים שגרים בגושי ההתנחלויות. לא שיניתי כיוון. אני עדיין מאמין שאפשר וצריך לעשות מה שצריך כדי להגיע להסכם שלום. אמרו לי כל מיני אנשים 'זה לא פופולרי להגיד שלום, תגיד הסדר מדיני'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר