המתיחות בדרום

דיווח: הג'יהאד האסלאמי העלה כוננות בעזה

לאחר הדיווחים על העלאת הכוננות של צה"ל גם בארגון הג'יאהד האסלאמי מדווחים על העלאת הכוננות, לדבריהם, בשל חשש לתקיפה ישראלית ברצועת עזה (חדשות, ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הציוד ההנדסי הכבד לבניית מכשול המנהרות בגבול עזה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המתיחות בגבול הדרום נמשכת: לאחר שישראל הציבה מערכות כיפת ברזל במרכז הארץ גם הג'יהאד האיסלאמי העלה את הכוננות. בעיתון "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון, צוטטו הבוקר (שלישי) גורמים שאמרו כי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי עוקבת באדיקות אחר תנועת התושבים הישראליים עוטף עזה תוך שימוש במשקפות ומנגנוני צילום. לפי הגורמים, המעקב כולל תנועה ברחובות היישובים.

בעיתון נכתב בנוסף כי גורמים בכירים בג'יהאד האסלאמי ציינו שהזרוע הצבאית של הארגון העלתה את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר, במקביל לתחילת תמרון שעורך צה"ל בעוטף עזה השבוע. לדברי הגורמים, העלאת הכוננות נעשתה בשל חשש מפני מתקפת פתע על הרצועה וכי תגובתם תהיה לצרכי "הגנה עצמית והרתעה של ישראל".

הרקע למתיחות הוא פיצוץ מנהרת הטרור בסוף החודש שעבר, שבו נהרגו לפחות 12 פעילי הארגון וחמאס ביניהם בכירים בארגונים - והאיומים ההדדים מצד הג'יהאד האיסלאמי וצה"ל. במערכת הביטחון דרוכים לקראת אפשרות של הסלמה והעלאת הכוננות כללה פעולות הגנה מוגברות והצבת סוללות מערכת כיפת ברזל באזור המרכז ובדרום מחשש לירי רקטות.

לצד הדריכות וההיערכות נמשכות בימים אלה העבודות להקמת המכשול נגד מנהרות בגבול, אולם לא במלוא היקפן ככל הנראה בשל המלצות הדרג הצבאי. העבודות מתבצעות לפי הערכות מצב, והמשמעות היא שצוותי העבודה נכנסים לשטח בתיאום ובליווי הצבא. הצוותים נדרשים לנקוט משנה זהירות בשל חשש מירי של צלפים או נ"ט. גם החקלאים בעוטף עזה שבו לעבודה כרגיל בשדות הסמוכים לגדר, אך הם מתבקשים להגיע לאזורים לפי נחיצות.

באופן חריג פרסמה בסוף השבוע מערכת הביטחון מסר ובו אזהרה גם כלפי חמאס. "הג'יהאד רוקם מזימה ומשחק באש, נגיב בעוצמה גם נגד חמאס", אמר מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי בסרטון בערבית. הטלת האחריות על חמאס אמורה לגרום לארגון לרסן את אנשי הג'יהאד האסלאמי מחשש שגם הם ישלמו את מחיר תגובתה של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר