יקלו על העומסים

מהפכת תחבורה: רכבלים יוקמו בכל הארץ

מאחר ופתרון מושלם לעומס בכבישים לא נראה באופק, וגם סלילת מסילות רכבת נמשכת זמן רב, מקדם משרד התחבורה פתרון מהיר ודי מפתיע, כדי להקל על המצב: רכבל - בכל הארץ (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רכבל (צילום אילוסטרציה: Gili Yaari/Flash90)

משרד התחבורה מציג: תוכנית לפריסת קווי רכבל ברחבי ישראל, במטרה לצמצם את עומסי התנועה והפקקים.

הרכבל, שבנוי על עמודים שניתן להקים במקומות שלא תמיד עבירים לתחבורה ציבורית רגילה, שמאפשר להעביר אוכלוסייה רבה ממקום למקום בזמן קצר ושמאפשר לגשר בין מקומות הרריים למישור, ישמש כהשלמה לתחבורה הציבורית הקיימת.

לפי חשיפת 'ישראל היום', שר התחבורה ישראל כץ יוזם בתקופה האחרונה הקמה של מערך הסעת המונים ברכבלים בכמה אזורים בארץ, ומעבר לפרויקט רכבל הכרמל בחיפה שכבר החלה עבודת הקמתו, יוקמו עוד רכבלים במקומות שונים.

הנחת אבן הפינה לרכבל בכרמל (צילום: דוברות משרד התחבורה)

ואלו הרכבלים שבתכנון: רכבל חיפה-מערב שיחבר את מרכז הכרמל לשכונות הדרומיות של חיפה, רכבל טבריה-המושבה שיחבר בין תחנת הרכבת העתידית עפולה-טבריה לבין העיר העתיקה, רכבל מעלות-כרמיאל שיחבר בין אזור כפר ורדים לתחנת הרכבת בכרמיאל, רכבל חריש-צומת עירון שיחבר את היישוב חריש עם מתחם התחבורה המתוכנן באזור צומת משמר הגבול (כביש 65-444), רכבל בזיכרון יעקב שיחבר בין המרכז המסחרי שליד תחנת הרכבת המתוכננת ללב המושבה - ורכבל מעלה אדומים שיחבר בין מעלה אדומים וירושלים.

כך גם יוקם רכבל בן כ-7 קילומטרים, בגובה של כ-500 מטרים, שיחבר בין צומת שבע (צומת חנניה) לקבר הרשב"י במירון ויסייע בשינוע ההמונים המגיעים לפקוד את ציונו של התנא הקדוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר