לפיד נגד גבאי

"אם סבא שלי לא היה יהודי, למה הנאצים ניסו להרוג אותו?"

אחרי שיו"ר העבודה גבאי הדהים אמש את המערכת הפוליטית ואת ציבור בוחריו, באמירתו כי השמאל אכן "שכח מה זה להיות יהודים" כדברי נתניהו, תוקף אותו היום יו"ר יש עתיד לפיד (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לפיד וגבאי (צילומים: אלכס קולומויסקי, מוטי קמחי, ynet)

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מותח היום (שלישי) ביקורת על יו"ר העבודה אבי גבאי, בעקבות דבריו אתמול כי "השמאל שכח מה זה להיות יהודים".

"הניסיון להחליט לאחרים מה זה להיות יהודי מקומם. אם סבא שלי לא היה יהודי, למה הנאצים ניסו להרוג אותו?", תקף לפיד בראיון לרשת ב. הוא הוסיף, כי "אפשר לפנות למרכז גם בלי לשחזר את הרגעים הכי גרועים של נתניהו", שכזכור לאמירתו שלו בעבר, באוזני הגר"י כדורי זצ"ל, התייחס גבאי אתמול.

לדברי לפיד, באשר לאמירתו של גבאי כי כדי להחליף את הממשלה הנוכחים יסכים להיות מספר 2 של לפיד, אם יהיה צורך: "אם גבאי יבחר בי, אני אפנה גם לליכוד כי המדינה זקוקה לממשלת אחדות לאומית".

גם יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט צייץ בתגובה לדבריו המפתיעים של יו"ר העבודה: "גבאי מתחפש ללפיד שמתחפש לנתניהו שמתחפש לבנט. אז למה לא תהיו בנט וזהו?". מי שמיהר להגיב לדבריו, הוא מנהל מערך הניו מדיה של נתניהו, יונתן אוריך, שצייץ בכעס: "בנט, לשעבר פקיד בלשכה של נתניהו, מצייץ בהתלהבות ילדותית שנתניהו מתחפש אליו. לא פחות. ההיבריס הזה מסביר איך איילת שקד עוקפת אותו בתוך מפלגתו".

"שכחו להיות יהודים". פרץ, אמש (צילום: רועי עידן, ynet)

בתוך מפלגתו של גבאי, העבודה, נשמעו תגובות מעורבות לאמירתו הפוגעת-משהו של גבאי בקהל היעד שלו, בוחרי השמאל. ח"כ עמיר פרץ, מי שהפסיד לו בהתמודדות על תפקיד יו"ר התנועה, אמר בראיונות לכלי התקשורת: "אני יהודי, אני שמאל - להיות איש שמאל ויהודי, ולא רק שאין סתירה בין להיות איש שמאל ללהיות יהודי - הם גם משלימים זה את זה".

"אני מקווה שההתנסחות הזו לא מובילה אותנו למסע של דה-לגיטימציה לשמאל. לא מקבל את הניתוח של גבאי בעניין השמאל והיהדות - הוא רואה את הדברים מבחוץ ואנחנו מתוך המחנה. שוחחתי עם אבי גבאי אחרי האמירה שלו, והוא הבהיר שעלינו להשקיע יותר בקשר שבין השמאל לבין היהדות", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר