בפגישה עם אלשיך וארדן

ראשי הרשויות הודו על הפעלת הבואש נגד מפגיני "הפלג"

בפגישה שהתקיימה היום בין ראשי הערים החרדיות לבין צמרת המשטרה, נידונו שלל נושאים רגישים, בהם גם התנהלות השוטרים מול מפגיני "הפלג הירושלמי" והקשר עם "טוהר המחנה" (חרדים בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מפגש קודם בין הצדדים (צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)

ראשי הערים החרדיות נפגשו הבוקר (שלישי) עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד), המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך, הרב הראשי למשטרה וקצינים בכירים במטה הארצי.

בפגישתם, העלו הנציגים החרדים את נושא הפגנות 'הפלג הירושלמי'. בהקשר זה שיבחו ראשי הרשויות את עבודת המשטרה בתקופה האחרונה, באמצעות כלים מיוחדים (בואש), לאחר שככל הנראה זהו הדבר שגרם להם להפסיק את ההפגנות.

את הבואש כינו הדוברים החרדים כ"פעילות האחרונה שגרמה להם להפסיק", וכשהמפכ"ל אלשיך ביקש שיסבירו לו למה כוונתם, השיב לו אחד מראשי הרשויות בחיוך: "זה משהו שמסריח עד עכשיו".

מכת"זית הבואש בפעולה - נגד מפגיני הפלג. ארכיון (צילום: א. כהן, "מחאות החרדים הקיצונים")

נושא נוסף שעלה בין הצדדים, שוב, הוא שיתוף הפעולה עם ארגוני 'טוהר המחנה', תוך שהנציגים החרדים מביעים את כאבם על כך שלא יצא עד כה משהו מעשי מהפגישה הקודמת בה הועלה הענין וסוכם כי הוא יבדק. לדברי ראשי הרשויות, נציגי המשטרה לא הופיעו לפגישה שנקבעה בין 'טוהר המחנה' לבינם.

רב המשטרה, שהתבקש על ידי המפכ"ל לטפל בנושא, השיב שזו היתה תקלה טכנית, אך הדגיש כי שיתוף פעולה כזה לא קורה ולא יקרה ביום אחד ו"יש כרגע עבודה על יצירת מערכת אמון".

אלשיך עצמו אמר, כי הנושא הזה רגיש ומסובך מבחינה משפטית, והביא דוגמה מ'פורום תקנה' שלקח הרבה מאד זמן לבנות איתם תכנית של שיתוף פעולה, והדבר קרה רק אחרי ישיבות רבות עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה. כך יהיה גם במקרה הזה, טען.

משה אבוטבול (צילום: Flash90)

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ביקש מצמרת המשטרה, "שההודעות לתקשורת שמוציאים יפסיקו להכליל את החרדים. לא יתכן שכשחרדי כזה או אחר נתפס על עבירה כזו או אחרת יוציאו הודעה 'חרדי נתפס', אך אלשיך ענה לו שזה מופיע כך בתקשורת אבל "אאנחנו כמשטרה לא מוציאים הודעות כאלה, אנחנו כותבים 'אזרח'".

יצויין, כי בנושא אחר אמר אבוטבול, בשם כל הנציגים: "אנחנו מבקשים לגבות את המפכ"ל, בפרט בימים אלו על המתקפות שהוא חווה מכיוונו של סביבת ראש הממשלה והתקשורת. זה לא טוב לציבור וזה מזיק לתחושת הביטחון של הציבור כשתוקפים את המפכ"ל, ולכן אנחנו מבקשים לגבות אותך אדוני המפכ"ל".

מאיר רובינשטיין (צילום: ישראל ברדוגו)

ראשי הרשויות גם ביקשו, כל אחד בתחומו, שיתוף פעולה יותר פורה מבחינה תקציבית בנושא תקציב לשיטור עירוני, ובנושא רישות מצלמות במרחב הציבורי ברחבי הערים החרדיות, תוך שיתוף פעולה עם המשטרה בהיבט המבצעי והתקציבי כאחד.

רנ"צ אלשיך ניצל את המפגש כדי לבקש מראשי הרשויות להוציא קול קורא של רבנים שיפנו לציבור בקריאה להפסיק לתקן רכבים בשטחי יהודה ושומרון. "זו תופעה חמורה שהולכת ותופסת תאוצה לאחרונה, וזה מה שגורם לגניבת מכוניות כי התיקונים הללו מביאים למצב שהפלסטינים צריכים להשיג חלקי חילוף וזה גורם להם לגנוב רכבים לשם כך", הסביר.

בפגישה, לפניה התבקשו הנוכחים להשאיר את הטלפונים הניידים שלהם מחוץ לחדר, השתתפו ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין, סגני ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס ויוסי דייטש, חבר עיריית מודיעין עילית נחום גיטלר, ראש מועצת רכסים יצחק רייך וראש מועצת קרית יערים אברהם רוזנטל.

מדוברות המשרד לבט"פ נמסר בתום הפגישה, כי השר ארדן אמר כי "המפגש החשוב שנערך היום הוא חלק מתוכנית אסטרטגית כוללת לחיזוק הקשר והאמון בין המשטרה לציבור החרדי. אסור להכליל את המגזר החרדי תחת הנזקים שעושה הפלג הירושלמי. אנחנו נמשיך להשקיע וניצור תשתיות מקצועיות כדי לקרב את המשטרה לאזרח החרדי הנורמטיבי שהוא בוודאי הרוב המוחלט. הדבר חשוב מאין כמותו הן למשטרה והן לתושבים כדי לחזק את הביטחון האישי של התושבים בכל הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר