מענה מהיר

ליצמן הודיע: ילדים חולי SMA יקבלו את התרופה

שר הבריאות החליט להגיע לוועדת הכספים כדי להודיע על החלטתו לאפשר באופן מיידי מתן תרופה לילדים החולים במחלה הניוונית הקשה, זאת בעקבות דיון בנושא (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר הכנסת, יצחק הררי)

שר הבריאות, יעקב ליצמן הודיע היום (שלישי) בוועדת הכספים, כי "הנחה את כל בתי החולים לתת את התרופה שפותחה ונותנת מענה לחולי SMA מיידית לכל החולים הקשים במחלה, בין 12 ל-15 ילדים". שר הבריאות אמר את הדברים בעקבות הדיון שקיימה ועדת הכספים בנושא בשבוע שעבר.

SMA היא מחלה חמורה, הגורמת לחולשת שרירים מתקדמת כתוצאה מניוון עצבי. קיימים שלושה תתי-סוגים של המחלה ובשלושתם מדובר במחלה קשה מאד, כאשר זו התוקפת תינוקות זעירים גם מביאה למותם עד גיל שנתיים.

ליצמן הוסיף, כי לגבי יתר הילדים, הוא פועל באופן שיאפשר לתת מענה לכל ילד שמצבו יחייב את מתן התרופה. ליצמן רמז, ש"אף שאינו מתערב בהחלטות ושיקולי ועדת סל התרופות, נראה שהוועדה דירגה את התרופה במקום גבוה, מה שעשוי לאפשר את מתן התרופה לכל הילדים החולים במחלה, כ- 80 ילדים".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בירך את השר ליצמן על המענה המהיר לבקשת ועדת הכספים עוד מהדיון בשבוע שעבר ועל-כך שבחר להודיע על הפתרון שנמצא בוועדת הכספים עצמה. "ועדת הכספים תמשיך לעקוב אחר הנושא על-מנת לוודא שכל ילד החולה במחלה שיצטרך לקבל את התרופה, יקבל אותה. אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי על-מנת לוודא שכל ילד שסובל מהמחלה יזכה לקבל את התרופה מצילת החיים", אמר גפני.

שר הבריאות אמר עוד בדיון המיוחד: "מעולם לא התערבתי בהחלטת ועדת סל התרופות. בדקנו מה קורה בבריטניה, גרמניה וצרפת, שם יש את אותה הבעיה והחלטנו בדיוק כפי שהוחלט בהן. החלטנו לגבי מחלת ה- SMA שבכל המקרים הקשים התרופה תינתן מיידית. נתתי הוראה לכל בתי החולים, לתת את התרופה דרך החברה המספקת אותה. כל מי שצריך את זה, כ-15 ילדים מתוך ה-80. מי שיכול לחכות זמן מה, לכל היותר כחודש ימים, אני לא רוצה לשבש את דיוני הוועדה, אך אם יצטרך אני אדאג שהוא יקבל את התרופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר