"ארה"ב מסייעת לדאע"ש"

תיעוד מפליל שפרסמה רוסיה התברר כתמונה ממשחק מחשב

מבוכה לרוסיה: פרסמה תיעוד בה לכאורה נראים כוחות ארה"ב כשהם מסייעים לדאע"ש, אך תוך זמן קצר התברר השקר הגדול - והכל בשל רשלנות, בה שכחו לטשטש סימן קטן (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ה"תיעוד" הרוסי (צילום: משרד ההגנה של רוסיה. תמונה ראשית, אילוסטרציה: Malhama Tactical)

רוסיה פרסמה היום (שלישי) צילומים המתעדים לטענתם שיירה של לוחמי דאע"ש העוזבים את העיירה אל-בוכמאל במזרח סוריה, תחת עיני כוחות ארה"ב שהניחו להם לעבור בלי לתקוף אותם - כהוכחה לשיתוף הפעולה כביכול של ארה"ב עם ארגון הטרור.

אלא שגולשים חדי עין הבחינו כי חלק מהתמונות צולמו בעיראק בשנה שעברה, ואחת התמונות לקוחה בכלל ממשחק מחשב.

את ה"תיעוד" הזה פרסם משרד ההגנה הרוסי תחת הכותרת "הוכחות בלתי ניתנות לערעור" שארה"ב מסייעת למעשה לארגון 'המדינה האסלאמית', כשהכל לדבריהם כשר בעיני ארה"ב כדי לקדם את האינטרסים שלה באזור.

בהודעה הרוסית נאמר, כי צבא ארה"ב העניק כיסוי אווירי ליחידות הארגון האסלאמיסטי כדי שיוכלו לסגת, להתאושש ולהיפרס מחדש בשטח, והתמונות הללו הן "שיירת משאיות של דאע"ש יוצאת מאל-בוכמאל בכיוון גבול סוריה עיראק (התמונה צולמה ב-9 בנובמבר 2017) - כפי שנקלטה במצלמת מל"ט".

רוסיה נגד דאע"ש. הפצצה מרהיבה (צילום ארכיון: משרד ההגנה הרוסי)

כאמור, התברר כי אחת התמונות לקוחה ממשחק מחשב של מדמה טיסה למטוס AC-130, מטוס הרקולס המצויד במקלעים ותותחים המספק סיוע אווירי לכוחות קרקע. אליוט היגינס, חוקר צבא וביטחון, גילה זאת תוך זמן קצר מאחר שמי שהעלה את התמונה שכח לטשטש את הכיתוב בפינה הימנית, שם מציינים המפתחים שהסרטון - ממנה לקוחה התמונה - הוא "מגרסה שבפיתוח".

שתי תמונות נוספות נלקחו מסרטון שצולם בעיראק ב-2016, לפי בדיקה פשוטה שערכו מספר גולשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר