המתיחות גוברת

הקבינט המדיני-בטחוני הורה על פריסה רחבה של מערכות כיפת ברזל

ההחלטה שהתקבלה בישיבת הקבינט נועדה בכדי להיערך לקראת פעולת נקם של הג'יאהד האיסלמי בתגובה לפיצוץ המנהרה על ידי כוח צה"ל לפני כשבועיים. "לא נשתוק על שום הפרת הריבונות הישראלית" - זה המסר ששיגר הקבינט לעבר הג'יאהד והחמאס

מערכת כיפת ברזל (צילום: שאטרסטוק)

בישיבה שהתכנסה היום אישר הקבינט המדיני-ביטחוני פריסה רחבה של סוללות כיפת ברזל בגוש דן ובאזורים נוספים ברחבי הארץ. את ההחלטה קיבל הקבינט כחלק מההיערכות המוגברת לקראת פעולה אפשרית שתגיע מכיוונו של הג'יהאד האיסלמי בתגובה לפיצוץ מנהרת הטרור של הארגון על ידי צה"ל.

במקביל, הוחלט בקבינט על העברת מסרים חריפים לחמאס ולג'יהאד, לפיהם ישראל תגיב בחומרה על כל הפרה של הריבונות, וכל הפרה של השקט תענה בכוח רב.

כזכור, מיד לאחר פיצוץ המנהרה דווח כי תשעה פעילי טרור נהרגו במנהרה, שחצתה לשטח ישראל והייתה במרחק כ200- עד 300 מטרים מאחד ממוצבי צה"ל בגזרת כיסופים, אך ככל שחלפו הימים התברר כי מספר ה"שאהידים" זינק באופן דרמטי וטיפס ל-14.

כיפת ברזל בפעולה (צילום: מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון)

שניים מההרוגים הם בכירים בג'יאהד, הארגון השני בגודלו ברצועה - מפקד חטיבה והסגן שלו.מחצית מההרוגים, כך ההערכות, הם פעילים - גם מהקומנדו הימי של חמאס - שנחנקו למוות בעת שירדו לחלץ פצועים. גם ציוד הנשימה שהביאו איתם אל תוך המנהרה הקורסת לא סייע להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר