עשתה מהפך

הבת שומרת המצוות של "מלך הרדיו" האמריקני

לפני כמעט עשור החליטה אמילי, בתו הבכורה של הווארד סטרן - "מלך הרדיו" בארה"ב, להתקרב ליהדות האורתודוקסית לאחר שהשתתפה בסעודות שבת. "ההורים מכבדים אותי" (ברנז'ה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הווארד סטרן, בתו שומרת מצוות. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

הווארד סטרן היהודי-אמריקני, נחשב ל"מלך הרדיו" בארה"ב. הוא מנחה תוכניות טלוויזיה, מפרסם מאמרים בכלי תקשורת נחשבים ומככב על המסך של מיליונים. אלא שבניגוד גמור לדמותו הבועטת והחילונית של האוורד, הציגו בימים האחרונים ב"ניו יורק פוסט" את בתו, אמילי (32), ששומרת מצוות מזה כעשור, ו"אין יותר שונה ממנה מאביה".

לפני כמעט עשור, כך נכתב בדיווח, החליטה אמילי, בתו הבכורה של הווארד, להתקרב ליהדות האורתודוקסית לאחר שהשתתפה בסעודות שבת. אט אט, היא החליפה את המלבושים החילוניים מעברה לאופנה צנועה התואמת את כללי ההלכה.

בראיון לניו יורק פוסט היא מספרת שסחבה במשך שנים צלקות מגירושי הוריה. "חשבתי שהקשר ביניהם היה כה חזק. לא ידעתי מאיפה זה הגיע" סיפרה. "אבא תמיד החדיר בנו את התחושה ש"כולם מתבוננים עליכם", היא מספרת. "הרגשתי לבד. אבא היה מנותק מהעולם".

משפחתה היהודית של סטרן אמנם שמרה את צום יום כיפור והקפידה על ציון חג הפסח, אולם הם היו רחוקים מאוד מההגדרה של "משפחה דתית". אביה אמר בהתלוצצות בעבר כי הוא שונא ללבוש כיפות, וכי בת המצוות של בתו הייתה צריכה להיערך תחת הכותרת "אני שונא יהודים". לכן, אורח חייה הנוכחי של בתו אמילי - שמירת תורה ומצוות - מפתיע במיוחד.

כיום אמילי סטרן היא אמנית שכותבת מחזות ותסריטים, זאת במקביל ללימוד תורה במדרשה. היא מספרת בראיון כי הוריה מכבדים את דרכה, וכי היא בקשר קרוב עם שניהם. "כולם במשפחה שלי מתפתחים - לאף אחד אין טינה כלפי היהדות".

"הייתי צריכה הרבה אומץ כדי להיות שומרת מצוות" היא אומרת, "ניסיתי להבין מה אני צריכה להיות בעולם... הייתי אומרת, 'שאלוקים יעזור לי'...."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר