אוי לבושה

'חיללו את הקודש': הרפורמים ונשות הכותל התפרצו לכותל

פרובוקציה של הרפורמים ונשות הכותל הבוקר בכותל המערבי: קבוצה של עשרות בני אדם התפרצה לכותל תוך שירה וריקוד מעורב - בניגוד להלכה. הקרן למורשת הכותל: "הם התפרצו בכוח" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

חילול הקודש: קבוצה של פעילות נשות הכותל ורפורמים שהתפללו הבוקר (חמישי) ב'רחבת ישראל', יצאו מהרחבה המוגדרת עבורם, ונכנסו בשירה אל רחבת הכותל לריקוד מעורב, בניגוד להלכה, כשספרי תורה בידיהם.

עדי ראייה סיפרו ל"כיכר השבת": "הם סיימו את מה שעשו ברחבה שלהם, ופתאום יצאו בשיירה ובשירה לכותל. הם לא הקשיבו לתחנונים אליהם שיפסיקו, נכנסו לכותל בלי בדיקה, ממשו פרצו את מערך האבטחה ונכנסו לרחבה העליונה בכותל".

"בשלב זה הם החלו בריקוד מעורב, תוך חילול מקום הקודש, ואחרי זה 'הרב' הרפורמי שלהם אמר משהו והם התקפלו ועזבו את המקום. באו לעשות פרובוקציה והלכו".

(באדיבות המצלם)

ב'קרן למורשת הכותל' זעמו על הפרובוקציה ואמרו: "לצערינו הרב, מדובר בקבוצה שהגיעה הבוקר לרחבת הכותל המערבי במטרה ליצור פרובוקציה ובאמצעותה לקדם אירוע תקשורתי, בהיותם יודעים כי הם עוברים ביודעין על החלטות המדינה ובית המשפט העליון ועומדים לפגוע ברגשות הציבור".

בקרן הוסיפו ואמרו: "כשהייתה הבנה כי הקבוצה, מתפרצת בכוח פיזי ובכוונתה לעבור על נוהגי המקום כפי שנקבעו - הפעילה שיקול דעת ואחריות במטרה למנוע שפיכות דמים והקבוצה נכנסה לצערינו לרחבת הכותל עם ספרי תורה בניגוד לנוהל המקום ופסיקות בית המשפט"..

"מעשה פרובוקטיבי זה של אירוע ברחבת הכותל המערבי- מקום האחדות, היה מאבק אלים מילולי ופיזי בין הקבוצות ששהו במקום. אנו מצרים על התנהגות פסולה לא תקנית, והאלימות ומגנים אותה בתוקף. האירוע בכללו הועבר לטיפול המשטרה" הוסיפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר