האזינו להקלטה

כשמענדי גרוזמן התוודה בפני סגן שר הביטחון בשידור חי

העיתונאי מענדי גרוזמן חשף במרומז בשידור חי ברשת מורשת כי קיבל פטור מהצבא שלא בדרך שגרתית, וביקש מסגן שר הביטחון פתרון לרבים כמותו שמעוניינים כעת להתגייס (האזינו)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מנדי גרוזמן. ארכיון (צילום: שלומי כהן)

העיתונאי מענדי גרוזמן חשף הבוקר (חמישי) במרומז בשידור חי ברשת מורשת כי קיבל פטור מהצבא לא בדרך שגרתית, וביקש מסגן שר הביטחון אלי בן דהן שינסה למצוא פתרון לו ולרבים אחרים כמותו שרוצים לשרת במסלול שיוקם עבורם, למרות הפטור שהשיגו בעבר.

בתוכנית שהגיש יחד עם פאר לי שחר, ראיינו השניים את סגן שר הביטחון אלי בן דהן. גרוזמן פנה לסגן השר ואמר: "סגן השר, אני מעוניין לעשות משהו לא שגרתי ולפתוח אתך איזה עניין אישי שנוגע גם לרבים אחרים. אני לא עשיתי צבא. אתה יודע, כשהייתי בחור יותר צעיר, אז אתה יותר הולך לפי הסיסטם ולפי המערכת. ולא עשיתי צבא, לא משנה איך ומה, והיום זה מפריע לי. אני לא יודע אם אני יכול במצבי ובגילי עכשיו ללכת ל-3 שנים".

פאר לי שחר: "אני חושבת אם אתה רוצה להתגייס היום אתה יכול אבל לחצי שנה נכון?".

גרוזמן: "לא, אבל אני עם פטור, צריך לבטל את הפטור וזה בירוקרטיה מסובכת. אני יכול להגיד לך שלגייס חבר'ה בני 22 זה קשה, כי גם אלו שנקראים "חרדים היותר חדשים, בגיל 22 הם עדיין בתחילת התהליך והם מפחדים ואז הם איכשהו מתפטרים מהצבא וכשהם כבר רוצים להתגייס הם כבר אחרי הפטור. אני יכול להגיד לך שיש כמוני כמויות כמויות בגיל 29, בגיל 30, בגיל 27 שרוצים להתגייס.

"גם אם הם יעשו שירות מקוצר, אחר כך הם יכולים לעשות כל החיים מילואים. זה אלפים שגם פחות אכפת להם להסתובב עם מדים ברחובות כי הם בדרך כלל פחות מפחדים כי הם בגיל יציב יותר. הם כבר במקום אחר. רק לראות אותם מסתובבים ברחובות עם מדים. עוד אלפים שלא מקבלים פטור ממדים - זה עצמו רק שווה. השאלה האם יש מקום לעשות תוכנית שלא יחקרו איך בדיוק התפטרת, בדרך חוקית או לא חוקית, שיעשו בנוהל מסודר מחיקה של העניין הזה, חבר'ה שרוצים לתקן את העניין".

בן דהן: "אני חושב שאתה אומר דברים מאוד מאוד חשובים ואני בהחלט אבדוק עם הצבא לבנות תוכנית כזאת. אני חושב שזה דבר נכון, אמיתי. הייתה תקופה שהיה מושג שנקרא שלב ב', שעושים בין 4-6 חודשים והיו מיועדים לשירות מסויים מאוד ואין לי ספק שיכול מאוד להועיל.

"יש הרבה מאוד תפקידים בצבא שבאמת לא דורשים את ההכשרה למעלה משנה ומשהו, זה בעיקר בחטיבות המתמרנות, החטיבות שיהיו חטיבות החוד בשעת מלחמה. יש עדיין הרבה תפקידים שהם לא בחטיבות המתמרנות והם תפקידים בעלי חשיבות שאדם עם אינטליגנציה גבוהה כמו בחור ישיבה אחרי חצי שנה יכול בהחלט להיות מוכשר, וכפי שאתה אומר לתת שנות מילואים רבות. אני אבחן את זה בצורה רצינית".

גרוזמן: "אני יכול לומר לך שהחבר'ה האלה בגלל שלא עשו שירות מלא הם לא יחפשו להתחמק מהמילואים. ההפך, הם ירצו כמה שיותר".

בן דהן: "אני בטוח, ואני חושב שאמרת פה רעיון מעולה".

גרוזמן: "עוד שבועיים מדברים בשידור ובודקים מה התקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר