גלריה ראשונה

נפתח כינוס השלוחים העולמי של חסידי חב"ד

המפגש הראשון עם העמיתים מקצה העולם, רגעי ההגעה ל'בסיס האם' והתפילה בבית הרבי: יומו הראשון של 'כינוס השלוחים' העולמי של חסידי חב"ד. צפו בגלריה (חרדים, בעולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יחזקאל איטקין)

רחובות שכונת קראון הייטס שבברוקלין, ניו יורק, מרכזה העולמי של חסידי חב"ד - לבשו חג החל מאתמול (רביעי): כ-5,000 שלוחי חב"ד מכל קצות הגלובוס התכנסו סמוך לבית מדרשו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע לארבעה ימים של חיזוק ושאיבת כח להמשך הדרך, במסגרת 'כינוס השלוחים העולמי' של החסידות השולחת אלומות של אור יהודי לכל פינות העולם בשליחותו של הרבי מליובאוויטש.

הכינוס השנתי נערך מדי שנה בימים הסמוכים לראש חודש כסלו, היום שבו יצא האדמו"ר זי"ע ממצב רפואי מורכב לאחר התקף לב שחווה בעיצומן של ההקפות של שמחת תורה תשל"ח. היום הזה מצוין בחסידות חב"ד כיום של חג והודיה, בהתוועדויות ואירועים שפס הקול שלהם הוא 'ניגון ראש חודש כסלו' שהפך למעין המנון של שמחה על נס ההצלה. השנה, ראש חודש כסלו תשע"ח, מלאו ארבעים שנה לנס הגדול, וחסידי חב"ד מציינים את היום החגיגי בשורה של אירועי הודאה וחיזוק.

את הכינוס העולמי, שנערך בהשקעה אדירה של מעל מיליון דולרים, מארגן 'המרכז לענייני חינוך' – גוף העל שאותו הסמיך הרבי מליובאוויטש למנות את ה'שלוחים' ולדאוג לעבודת השליחות. במסגרת ה'כינוס' נערכות סדנאות מקצועיות וקורסי העשרה שמטרתם לייעל את עבודת השליחות.

שיאו הרוחני של ה'כינוס' בתפילה עוצמתית ומשותפת של כלל ה'שלוחים' על ציונו של המְשַלֵחַ – כ"ק האדמו"ר זי"ע, בבית העלמין שבקווינס. האירוע ייחתם בבַּנְקט – אירוע הצדעה שייערך בהאנגר אדיר ממדים על המזח בניו ג'רזי.

אתמול, כאמור, נפתח הכינוס. אלפי השלוחים התייצבו מול עמדות הרישום, נרשמו אל הכינוס וקיבלו ערכה מיוחדת – תיק לתפילין, חוברות העשרה וחומר רב שיסייע ל'שליח' בעבודתו השוטפת.

אחת התופעות המרגשות שנצפו אמש היה דמותם של מאות ילדי 'שלוחים' שהגיעו עם אביהם לשאוב כח במחיצת חבריהם – ילדי השלוחים מרחבי העולם. היה זה מחזה עוצמתי ומרגש לחזות בדור העתיד של השליחות החב"דית.

השלוחים אף זכו לביקור מרגש בביתם הפרטי של הרבי והרבנית, ברחוב פרזידנט בשכונה, שם נשאו תפילה אישית מרגשת.

'כיכר השבת' ילווה את כינוס השלוחים בשורת כתבות וגלריות. צפו בגלריית תמונות מההרשמה, אתמול ב'מוזיאון הילדים' בקראון הייטס.

צילום: יחזקאל איטקין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר