קור רוח

מחקר חדש: תמונות קרות משפרות את ביצועי המוח

מנסים לעבוד על משימה, לומדים למבחן ואתם לא שם? כנראה שראיתם תמונה של קיץ. מחקר חדש מגלה כי אם תביטו בתמונות בעלות גוון חורפי תגיעו לתוצאות טובות יותר (מעניין)

חורף (צילום: Andy Merkel)

חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד ואוניברסיטת בר-אילן מצאו כי מיצגי טמפרטורה בלבד - כמו תמונה של נוף מושלג , או של חורף קפוא למשל - יכולים לשפר את השליטה הקוגניטיבית. מה שאומר שהמוח האנושי עובד טוב יותר כאשר הוא נתקל בתחושה קרה או במשהו קר.

המחקר, שפורסם בכתב העת Research Psychology, מכיל למעשה שני ניסויים במחקר אחד. ראשית, החוקרים ביקשו מהמשתתפים להשלים משימה - כשבאמצעה התבקשו על ידי צוות המחקר להסיט את מבטם. שנית, הוסיפו החוקרים תמונת רקע שמילאה את שדה הראייה של המשתתפים, פעם של חורף, פעם של קיץ או סתם תמונת נוף נייטרלי. החוקרים מצאו כי תמונות המשקפות טמפרטורה קרה הובילו את המשתתפים ל "ביצועים משופרים" בהשלמת המשימה לעומת אלו שנחשפו לתמונות בעלות גוון חם יותר.

מחקר חדש זה הוא הרחבה של מחקרים קודמים שהגיעו אף הם למסקנות דומות. לאורך השנים הראו מחקרים שונים את הקשר בין טמפרטורות חמות לבין התנהגויות תוקפניות או אימפולסיביות, כמו גם ביצועים ירודים במשימות הדורשות את אימוץ המוח. שלושת הסופרים הישראלים של המחקר האחרון - אלירן הללי מאוניברסיטאות סטנפורד ובר-אילן; נחשון מאירן מאוניברסיטת בן גוריון; ועידית שלו מבן גוריון - רצו להוכיח כי ניתן לעורר תפיסה קוגניטיבית טובה יותר מבלי לשנות את הטמפרטורה, אלא רק על ידי הצגת תמונות של טמפרטורה זו.

האם המחקר יביא קץ לכל אותן תמונות שקיעה? כנראה שלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר