עוני מחריד

קצבאות קוצצו והאם הצעירה קפאה למוות

סערה בבריטניה בשל מותה של אם צעירה לארבעה ילדים שקפאה למוות בביתה בשל מחסור בכסף כדי לחמם אותו בחורף האנגלי הקפוא. אמה מאשימה את הממשלה (בעולם)

אילוסטרציה (שאטרסטוק)

התקשורת בבריטניה סוערת: אם חד הורית בשם איליין מורל נמצאה החודש מתה בביתה הקפוא ברנקורן, בריטניה. היא נמצאה על ידי קרובי משפחה, כשהיא עטופה במעיל וצעיף. מורל בת 38 אם לארבעה ילדים, סבלה מנכות נפשית. ביתה היה קר כי כדי לחסוך בהוצאות היא חיממה אותו רק כשילדיה חזרו מבית הספר, סיפרו קרובי משפחתה.

אימה של מורל, לינדה מורל, העלתה לפייסבוק מכתב שבו פירטה מסכת קשה שבה איבדה בתה את הקצבאות וההטבות שהיא הייתה זכאית להן לפני מותה, בשל קיצוצים. משרד העבודה הבריטי סגר את חשבון הסיוע שלה לאחר שלא התייצבה לפגישות הערכה בקיץ. לדברי האם, ההיעדרות נבעה מאשפוזים בטיפול נמרץ.

"כמה אנשים צריכים למות לפני שהממשלה הזו תבין שהיא הורגת אנשים פגיעים?", כתבה לינדה מורל בדף הפייסבוק שלה. סיבת המוות טרם נקבעה באופן סופי והיא נחקרת על ידי פתולוג שמנסה לאמת האם אכן הקור היה זה שהביא למות האם האומללה.

זהו לא המקרה הראשון בבריטניה של אנשים מעוטי יכולת שנפגעו לאחרונה קשות מהקיצוצים בקצבאות החברתיות. קצבאות חימום - המיועדות לקשישים, חולים ואוכלוסיות חלשות במיוחד - נועדו לממן הסקה בחורף האנגלי הקשה. מדי שנה מתרחשים מקרי מוות מקיפאון שמעוררים זעם ציבורי, אולם הפעם המקרה יוצא דופן בשל גילה הצעיר של מורל והיותה אם לארבעה ילדים קטנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר