חיבוק קטלני

שוטר חיבק מחבל מתאבד כדי למנוע אסון

גבורתו של השוטר אפגני סייד באשם פאשה מנעה אסון גדול יותר כאשר זיהה את המחבל המתאבד מתקרב למקום הומה אדם וזינק עליו. המחבל התפוצץ וגרם למותם של 14 (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השוטר סייד באסם פאשה (צילום: תקשורת באפגניסטן)

הרשויות באפגניסטן מהללות שוטר שהציל את חייהם של אזרחים רבים כשהחליט לחבק מחבל מתאבד ולמנוע את כניסתו למקום הומה אדם. השוטר סייד בסאם פאשה, בן 25, נהרג כשנאבק עם מחבל שלבש חגורת נפץ ביום חמישי בבירה קאבול. גבורתו של השוטר מנעה מהמחבל לעבור מחסום מחוץ למלון עמוס, שבו הסתיים כנס פוליטי.

על פי הדיווח האפגני, באסם פאשה היה השוטר הראשון שזיהה את המחבל המתאבד מתקרב למחסום מחוץ למלון בקאבול. הוא צעק למחבל לעצור, אך המחבל התחיל לרוץ לעברו. השוטר לא נמלט, ובחר לחבק את המחבל שהפעיל את המטען שהיה עליו.

המחבל רצח 14 בני אדם – בהם באסם פאשה ושבעה שוטרים נוספים. 18 נפצעו. הרשויות בטוחות שמניין ההרוגים היה גבוה בהרבה אם באסם פאשה לא היה חוסם את המחבל בגופו. "הוא גיבור. הוא הציל הרבה אנשים", אמר באשיר מוג'היד, מפקד משטרת קאבול, ל'ניו יורק טיימס'.

"כל שבעת השוטרים היו גיבורים, אבל הוא במיוחד. תחשבו מה היה קורה אם המחבל היה עובר את השער – מה יכול היה לקרות. אי אפשר בכלל לדמיין את זה", הוסיף מפקד המשטרה. אביו של באסם פאשה, גנרל סייד ניזם אג'ה שגם הוא מפקד במשטרה, אמר שבנו "הקריב את חייו כדי להציל חיים של אחרים". סייד נג'יב עסיל, חבר ילדות של השוטר שהקריב את חייו, סיפר כי הוא "תמיד דאג לקרבנות הטרור, אבל לעולם לא חשב שגם הוא ייהרג יום אחד".

דאעש לקח אחריות על הפיגוע שבו נהרג סייד, ובטליבאן הכחישו מעורבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר