הגיע עם דימום מוחי ונשלח עם אופטלגין

תביעה הוגשה נגד ביה"ח אסף הרופא על ידי חולה שהגיע לאחר פציעה ותלונות על כאבי ראש אך לא נעשו לו בדיקות חיוניות והוא שוחרר עם אופטלגין בלבד למרות מצבו (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

על פי כתב תביעה שהוגש באחרונה,והתפרסם ב-ynet, לפני כחמש שנים הגיע אילן, תושב ראשון לציון, לבית החולים "אסף הרופא" בעקבות חבלה בראשו. ברשומות הרפואיות נכתב שהוא סובל מדיבור איטי ושינוי בהתנהגות, ובמקביל הוא החל לקבל קומדין (תרופה נוגדת קרישה שמשמשת למניעת היווצרות קרישי דם לאחר אירועי לב).

בבדיקות התגלה שאילן סובל מתפקודי קרישה לקויים. הוא עבר בדיקת סי-טי ראש שהראתה דימום וסימני לחץ תוך גולגולתיים. לאחר הבדיקה החליט הנוירולוג כי הוא יקבל 4 מנות פלסמה וויטמין K על מנת לתקן את מנגנוני הקרישה. הרופאים החליטו גם לאשפז אותו בבית החולים.

לאחר שמונה ימים שוחרר אילן לביתו, אבל על פי כתב התביעה, מהיום שבו הגיע לבית החולים ועד יום השחרור לא נעשו לו בדיקות דם נוספות ולא בדיקת תפקודי קרישה ורמת טסיות. לדבריו, הרופאים אמרו לו שאם יחוש ברע, עליו להגיע לחדר מיון שוב.

כשבוע וחצי לאחר השחרור שב אילן לבית החולים כשהוא מתלונן על כאבי ראש חזקים. בתביעה נטען כי צוות בית החולים סבר שהבדיקה תקינה למעט חולשה מסוימת, ואילן שוחרר לביתו למרות הסימנים שהעידו על כך שהוא סובל מלחץ תוך גולגלתי מוגבר שיכל להתקשר בקלות לסיבת האשפוז הקודמת שלו.

לאחר מספר ימים הגיע אילן בפעם השלישית לבית החולים כשהוא סובל מכאבים, והרופאים החליטו לתת לו טיפול באופטלגין ללא ביצוע בדיקת סי-טי מוח חוזר וללא בדיקת נוירוכירורג.

בתביעה נטען עוד כי מצבו של אילן המשיך להחריף, הוא החל לסבול מנפילות, חוסר התמצאות, כאבי ראש קשים והפרעות בראייה ובקואורדינציה. משהגיע בפעם הנוספת לאסף הרופא ביקשו הרופאים לאשפזו, אך לדבריו, הוא איבד את האמון בצוות הרפואי, חתם על טופס שחרור, ואשפז את עצמו באיכילוב.

באיכילוב ביצעו לו הרופאים בדיקת סי-טי באופן מידיי, אשר הדגימה דימום מוחי משמעותי, והוא הובהל לניתוח לניקוז הדמם. לאחר מספר ימים, ועקב החמרה במצבו, בוצע לו ניתוח נוסף, ולאחר התאוששות הוא שוחרר לביתו.

מאז השחרור מהאשפוז סובל אילן מעצבנות, חוסר ריכוז, הפרעות ראייה משמעותיות ופזילה ורעד בלתי נשלט בידיו, עד כדי אובדן כושר עבודה. לאחר שנבדק במוסד לביטוח לאומי - נקבעה לו נכות צמיתה של 50%, ועוד 15% על הפרעות ראייה.

תגובת בית חולים אסף הרופא: "התביעה הגיעה לא מכבר למרכז הרפואי. לאור חובתנו לשמור על חסיון המטופל, ההתייחסות תינתן בערכאות המשפטיות המתאימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר