"אסור להיתפס בזה"

דרעי נגד 'חוק השבת' של גפני: "זה בבחינת תפסת מרובה"

ח"כ גפני ממשיך לאיים כי לא יצביע עם הקואליציה עד ש'חוק השבת' שהגיש - העוקף בג"ץ - יקודם וזוכה לגיבוי מהשר ליצמן, לעומת השר דרעי שמתנגד לחוק בשל סיכוייו הקלושים, כטענתו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וגפני. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בזמן שיו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ממשיך לאיים שלא ישתתף בהצבעות הקואליציה עד ש'חוק השבת' שלו יעלה לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה, נראה כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הנמצא בלב החוק, אינו תומך בחוק גפני וחושב שסיכוייו קלושים.

ל"כיכר השבת" נודע כי אריה דרעי לא מרוצה מהחוק של גפני מהסיבה כי לשיטתו לחוק אין סיכוי לעבור בקואליציה הנוכחית והדרמה סביבו מפריעה לחוק השבת אותו הוא מקדם.

למעשה, החוקים של דרעי וגפני דומים, רק שגפני מבקש שחוק המרכולים - חוק האוסר פתיחת מרוכלים בשבת, ונותן סמכויות נרחבות לשר הפנים - יחול גם על העיר תל אביב. מה שנחשב לחוק עוקף בג"ץ, לאחר ששופט העליון אישרו את פתיחת המרכולים בתל אביב באמצעות חוק העזר עירוני שהעביר ראש העיר רון חולדאי.

בישיבה שהתקיימה הבוקר (ראשון) בין ראשי הקואליציה לראש הממשלה הוחלט שדרעי וגפני ישבו לדון עם השר לוין בנושא בכדי לנסות ולהגיע להסכמה המקובלת גם על הקואליציה.

כבר לפני כשבועיים, עת נפגשו ראשי המפלגות החרדיות עם השר יריב לוין, שמונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתווך בנושא השבת - התבטא דרעי נגד החוק והסיכויים שיעבור.

אך כעת, עם החלטת גפני לצאת למאבק שהחוק יעבור בוועדת שרים, השר יעקב ליצמן הוציא הודעה המגבה את גפני במאבקו, וזאת בזמן שדרעי שותק ולא מצטרף למאבק.

אחת החששות שעולות בקרב בכירים חרדים בכנסת שבזמן שהחרדים יתעמתו על החוק וסיעת 'כולנו' תבקש למנוע חקיקה עוקפת בג"ץ, רשויות מקומיות נוספות ינסו לחוקק חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת מרכולים נוספים בשבת קודש.

בסיעת ש"ס מאשרים ל"כיכר השבת" שאכן אריה דרעי לא תומך בחוק גפני בשל חוסר הסיכוי שיעבור ואומרים כי "אנחנו חושבים שמה שהכי חשוב כעת זה לתקן את הסטטוס קוו, מה שבג"ץ הרס. כלומר, להחזיר את המצב לקדמותו".

לדבריהם: "החוק של גפני רוצה לתקן דברים רטרואקטיבית, חנויות שהיו פתוחות תמיד. זה בבחינת תפסת מרובה. ברור שאנחנו בעד אם יש לזה סיכוי, אבל אנחנו חושבים שאסור להיתפס בזה ולוותר על התיקון המהותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר