"הרגשתי מלוכלך"

היסטוריה בהרצליה: שקצים - אאוט; שבת - אין

אחרי 30 שנה במהלכן הציעה מסעדת "על המים" בהרצליה ללקוחותיה שלל מנות לא כשרות תוך חילול שבת, בעל המקום עושה מהפך: "ברוך ה' באמת לא חסר לי כלום" (ברנז'ה,ציצית)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אחרי 30 שנה במהלכן הציעה מסעדת "על המים" בהרצליה ללקוחותיה שלל מנות לא כשרות - גם בעיצומה של השבת, בימים אלו מתחוללת היסטוריה משמחת במסעדה הוותיקה, שמתחילה לשמור שבת ומסירה את המנות הלא כשרות מהתפריט שלה.

בראיון ל-ynet, סיפר המסעדן איציק חסון, מי שרכש את המסעדה לפני 15 שנה, כי במשך שנים הרגיש לא טוב מכך שהמסעדה שבבעלותו מגישה אוכל לא כשר. "כל השנים הפריע לי שמכרתי פירות ים, וזה עשה לי לא טוב. אני בנאדם מאמין ומתפלל כל יום ושומר מסורת. תמיד שאלו אותי למה אני לא מיח"צן את המסעדה והאמת היא שבהרגשה הפנימית כל הדבר הזה הרגיש לי לא נכון".

"לפני שנה הכרתי רב מאוד מיוחד" סיפר חסון ל-ynet, "והוא אמר לי שהוא רואה שזה מפריע לי מאוד ולא חסר לי כלום, אז הציע שאסגור בשבת ואוריד את פירות הים מהתפריט. ברוך השם באמת לא חסר לי כלום ואני לא נלחם על הקיום שלי כמו מסעדות אחרות, אז החלטתי ללכת על המהלך הזה עד הסוף".

"חיפשתי שף שייצא איתי למהלך הזה ומצאתי את מאור כהן. נהיה בנינו קליק והוא נתן לי את הדחיפה האחרונה להיכנס לקטע של הכשרות. אז מצד אחד היה לי את הרב, מצד שני את הרצון ומצד שלישי את השף, וככה זה קרה". חסון נשאל כיצד מגיבים הלקוחות של המסעדה למהלך המפתיע, ואמר: "הלקוחות אומרים לי שפתרתי להם בעיה רצינית, כי רוב הלקוחות שלי הם אנשי עסקים, ויש להם לפעמים קליינטים דתיים ובגלל נושא הכשרות הם לא יכולים להגיע כי המקום לא כשר".

"כבר שבועיים אני לא עובד בשבת וזה משהו שאי אפשר לתאר אותו" סיפר לתיקי גולן ב-ynet. "אני מרגיש כאילו קיבלתי את המתנה שהכי הייתי צריך. בחודש האחרון לפני שהתחלתי לסגור בשישי ושבת פתאום התחילה עבודה שלא הייתה לי כמוה עשר שנים, ודווקא בשישי ושבת. לא הבנתי מה קורה במסעדה, אבל זה נתן לי את הגושפנקא דווקא כן לסגור".

"זה גרם לי להבין שגמרתי להיות עבד של העסקים. חייתי בתחושה שאני מפספס משהו שאני מאוד רוצה אותו. הרגשתי שאני כאילו שם על עצמי חליפה אבל אני מלוכלך מבפנים. עשיתי מהלך שווה בשבילי ובשביל המשפחה שלי. עכשיו אני מאושר ואני קם בבוקר עם חיוך" אמר.

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר