"הרגלי פנאי"

השרה מירי רגב: להמשיך את משחקי הכדורגל בשבת

שרת הספורט מירי רגב מהליכוד, הנחשבת לשומרת מסורת, הביעה את עמדתה הרשמית בענין משחקי הכדורגל בשבתות ובחגי ישראל, לפיה יש לקיים מספר שינויים אך לא לפגוע "בהרגלי הפנאי של הציבור הכללי" (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רגב (באדיבות המצלם)

לקראת הכרעת בג"ץ בנושא משחקי הכדורגל בשבת, הוגשו אתמול למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, המלצותיה של וועדה ממשלתית שהוקמה בענין.

ב"וועדה הבין-משרדית לבחינת קיום משחקים בשבת בענף הכדורגל" הגיעו למסקנה, כי אם יוחלט להפסיק לשחק בישראל כדורגל בשבת, יהיה צורך לתת מענה לקבוצות ישראליות המשתתפות בתחרויות בינלאומיות שנקבעות לימי שבת וחג ולאימונים מקצועיים באותם הימים.

מי שמפתיעה במכתבה שצורף בהקדמה למסקנות הוועדה, היא שרת הספורט מירי רגב (הליכוד) שכתבה באופן חד משמעי: "עמדתי שאין לשנות את הסטטוס קוו", וכן שהיא הבינה כי כיום אי אפשר שלא לשחק כדורגל בישראל בשבת.

עוד היא כותבת, כי "כל פעילות ענף הכדורגל מתקיימת במהלך השבת שאינה במסגרת הליגות המקצועניות נותנת מענה רחב להרגלי הפנאי של הציבור הכללי, ובמצב התשתיות כיום קשה להביא לשינוי בטווח הקצר. יש לציין כי גם כיום ניתן מענה לצרכים נקודתיים של ציבורים שומרי מסורת בהתאם לצורך במהלך השבוע".

לדברי רגב, הנחשבת לשומרת מסורת, זהו המתווה שאותו יש לממש, לפי הפרסום באתר one: "ליגת העל - ללא כל שינוי בסטטוס קוו הקיים. ככלל, ליגת העל אינה מתקיימת בשבת, למעט כשני משחקים בודדים הנפתחים בסמוך לצאת השבת. יש לחתור להנחת תשתיות רחבות והקמת מגרשים נוספים כפי שעולה מעבודת הוועדה, כך שבעתיד תאפשר קיום פעילות ליגת העל המקצוענית ללא חילול שבת. תהליך זה יימשך שנים".

"ליגה לאומית - ככל שהליגה הלאומית אינה פועלת כיום בשבת זאת לאור המדיניות אותה קבעתי ואכן המנכ"ל הגיע להסדר והבנה, עם הקבוצות במהלך עבודת הוועדה. רוב המשחקים מתקיימים ביום שישי, טרם כניסת השבת, אך לעתים יש מהם הזולגים לשבת, ועל כן יש לפעול על מנת להקדים את המשחקים ולתת מענה למשמעויות הנגזרות מכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר