"המתקפות - מסוכנות"

דרעי מבקר את ריבלין: היה ראוי לחון את אזריה

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מבקר את החלטת הנשיא ריבלין שלא לחון את אלאור אזריה ותוקף את המתקפות החריפות נגד הנשיא מצד שרים בממשלה ואומר כי הן מסוכנות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ריבלין ודרעי. ארכיון (צילום: Edi Israel/FLASH90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מותח ביקורת על נשיא המדינה ראובן ריבלין שהחליט שלא לחון את החייל היורה אלאור אזריה, אך באותה נשימה דרעי תוקף את הפוליטיקאים שיצאו במתקפות נגד הנשיא.

לדברי דרעי: "צר לי שהנשיא ריבלין לא נענה לבקשת החנינה של אלאור עזריה, כפי שנהג במקרים דומים. כך היה ראוי לנהוג".

בהמשך דבריו יצא דרעי נגד המתקפות על ריבלין וכתב: "אך ההתקפות על כבוד הנשיא מצד חברים מהממשלה מסוכנות לכולנו. מותר להתווכח, אסור לשנוא".

אמש, תקפה שרת התרבות והספורט מירי רגב את הנשיא ואמרה כי "לנשיא המדינה היתה הזדמנות לממש את התכלית הראויה ביותר של מוסד החנינה. מצער מאוד שהנשיא ריבלין נכנע ללחצים פסולים ובחר גם הוא להפקיר את אלאור".

לדבריה, "מוסד החנינה נועד בדיוק למקרים כאלה - להשלים את הפער בין הדין הרשמי לבין תחושת הצדק ורחשי הלב של הציבור הרחב. לנשיא היתה הזדמנות להעביר מסר לחיילים שגם אם הם טועים, הם ישפטו במישור המשמעתי אבל הם לא יופקרו. אלאור לא צריך לשבת אפילו יום נוסף אחד בכלא. אמרתי בתחילת הדרך ואומר שוב: כל הסאגה הזו אמורה היתה להתנהל בהליך משמעתי בצבא ולא במישור הפלילי. חבל מאוד שהנשיא לא סיים את הסאגה הזו היום".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) קרא לנשיא להתפטר: "ריבלין, איבדת את הלגיטימיות להמשיך לכהן כנשיא המדינה! מחובתך לשמור על האחדות, וסמכותך היחידה לתת חנינה - אך במקרה של אזריה כשלת בתפקידך. פספסת הזדמנות קלאסית לאחד את העם ובמקום זאת בחרת להתעסק באכילת סופגניות ובתמונות לארכיון הפרטי שלך. רובי, טעית! שים את המפתחות ולך הביתה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר