היורים לא נתפסו

תיעוד: ירי מכוון אל בית מגורים בלב העיר • צפו

סיפורם של שני אחים מלוד שהסתבכו בפרשת סחיטה הגיע לבית משפט השלום ברמלה, שהרשיע אותם בהסדר טיעון. סרטון שמתעד ירי לעבר ביתו של אחד מהם לא נכלל בהרשעה. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד הירי (צילום: מצלמות אבטחה / ynet)

בשבוע שעבר הרשיע בית משפט השלום ברמלה את שמעון מלוכה (39) ואיסמאיל אל ג'רושי (20) בסחיטה בכוח ואת האחרון גם בעבירת סחיטה ואיומים. השופט מנחם מזרחי, גזר על מלוכה נגזרה חצי שנת מאסר, ועל אל ג'רושי 10 חודשי מאסר בפועל ופיצוי של 60 אלף שקל לקורבן.

חלק נוסף שנטען כי הוא קשור לפרשה, לא נכלל לבסוף בכתב האישום העדכני, והוא ירי - שתועד ופורסם ב-ynet - בלב שכונת מגורים בלוד. לפי דו"ח המשטרה שחקרה את המקרה, אלמוני הגיע ברכב מזדה לבית אחיו של הקורבן, ויצא ממנו מצויד בנשק ארוך. הוא נעמד מול הבית וירה מספר רב של כדורים. הוא פגע בבית ואף ברכב שחנה בסמוך, שב לרכב וברח.

אירוע זה הוזכר כרקע בלבד באישום המקורי, אך נמחק לחלוטין מכתב האישום החדש שבו הודו השניים והורשעו במסגרת הסדר טיעון, במעשים שתוארו כך: ב-27 בפברואר התקשר אל ג'רושי לקורבן וביקש לפגוש אותו בלוד, בטענה שהוא זקוק לעזרה. האיש הגיע למקום ושם פגש באל ג'רושי, שאליו התלוו אנשים נוספים. אל ג'רושי אמר לו: "אתה קנוס במיליון שקל, אתה וכל משפחתך".

כשנשאל מדוע, השיב לקורבן בכעס: "אתה לא מבין עברית? לך תגיד לאחיך שהוא בבעיה". אז התנפל על הקורבן והכה אותו באגרופים. חבריו הצטרפו אליו ותקפו את הקורבן באגרופים ובבעיטות. האיש נפל ונפצע. כל העת עמד מלוכה לצדו של אל ג'רושי ומנע ממי שרצו לעזור לקורבן להתקרב אליו.

הקורבן שב לביתו וקיבל הודעה מאל ג'רושי: "תמסור ד"ש לאח, אני מבטיח שאני פוגש אותו". בהמשך קיבל הודעות סמס נוספות, כמו: "אחיך מתחבא אבל אל תדאג, אני אנחת אצלך בבית". כאמור, בהתאם להסדר הטיעון, כאן הסתיים חלקם של השניים בפרשה, ללא התייחסות לירי המתועד.

תגובת פרקליטות מחוז מרכז, כפי שנמסרה ל-ynet: "נגד הנאשמים הוגש כתב אישום הכולל עבירות סחיטה בכוח וסחיטה באיומים. הם לא הואשמו בירי לעבר אחיו של המתלונן, האירוע הוזכר בכתב האישום כרקע, ובהמשך נמחק ביוזמת הפרקליטות. לאחר הליך גישור ממושך שבו עמדה הפרקליטות על עונש מאסר בפועל לשני הנאשמים לצד פיצוי למתלונן, הודו והורשעו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון בכל העבירות שיוחסו להם בכתב האישום המקורי".

מעו"ד ירון גיגי, סניגורו של אל ג'רושי, נמסר בתגובה: "התיק התחיל בירי על בית המתלונן, תיק חמור ביותר. אלא שהוכח באופן חד משמעי כי אין בין הירי לאל ג'רושי כל קשר. התיק מסתיים 'בקול ענות חלושה'. הגיע הזמן שהמשטרה תפסיק להיחפז למסקנות מופרכות ולהבא תדע לייחס לנאשם מעשים שניתן להוכיח, ולא כמי שפעולת בשיטת 'מצליח'". גם עו"ד יצחק איצקוביץ', שייצג את מלוכה, הגיב: "מרשי לא קשור לכל האירועים הנלווים שמתוארים. הוא הודה והורשע בדיוק במקרה מזערי שמיוחס לו. העונש בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר