הפסד צורב לפרקליטות

בוטל האישום נגד 5 נערים מ"חתונת השנאה"

בגלל כשל טכני: בית המשפט ביטל את כתב האישום נגד קטינים שהשתתפו ב"חתונת השנאה" של בני זוג מהימין הקיצוני, בה נדקרה תמונתו של הפעוט עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בכפר דומא (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מתוך תיעוד "חתונת השנאה" (צילום: חדשות 10)

כתב האישום נגד חמישה נערים מ"חתונת השנאה", בגין עבירות של הסתה לאלימות וטרור ואחזקת נשק, בוטל היום (שני) על ידי בית משפט השלום בירושלים.

כזכור, חתונה של בני זוג מהימין הקיצוני שנערכה לפני כשנתיים בירושלים, הפכה למפגן של שנאה, כשבסרטון שפורסם בערוץ 10 תועד אחד החוגגים דוקר את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בכפר דומא, כשחבריו צוהלים ומנופפים ברובים וסכינים תוך שירי נקמה.

משפטם של חמישה מתוך 13 הנאשמים מחתונה זו, בוטל הבוקר בבית המשפט בשל כשל טכני: לאחר שנפתח המשפט הבינו סניגוריהם של הקטינים כי אישור היועץ המשפטי לממשלה, שהכרחי בהגשת כתב אישום בעבירות מסוג זה נגד נערים, לא הוצג על ידי הפרקליטות. מסיבה זו הם הגישו בקשה לביטולו, כשמנגד אנשי הפרקליטות טענו כי יש בידם אישור כזה והוא נשלח אליהם במייל.

התיעוד המזעזע מ"חתונת השנאה" (צילום: באדיבות חדשות 10)

בהחלטתו היום ציין שופט בית משפט השלום שמעון לייבו, כי נפלו פגמים בהגשת כתב האישום וכי לא הושג האישור ההכרחי מהיועמ"ש בזמן. "כי אין בהחלטתי זו למנוע מהם להגיש מחדש כתבי אישום, לאחר תיקונם והשגת האישור", הוסיף השופט.

עו"ד סיניה חריז מארגון 'חוננו' הגיבה להחלטה: "שמחתי לשמוע על החלטת בית המשפט שעשה צדק בסיטואציה שבה ניסו להכשיר בדיעבד פגיעה בקטינים". גם עו"ד משה פולסקי מ'חוננו' אמר: "השופט קיבל את טענות ההגנה כי האישור ניתן בדיעבד לאחר הגשת כתב האישום, וכי מתוכן המייל שעליו התבססה המאשימה עולה כי לא ניתנה התייחסות ראויה לחופש הביטוי ולהיותם של הנאשמים קטינים, וכן כי בתוכן המייל בעיקר נשקלו שיקולי יחסי ציבור ודוברות".

"השופט קבע כי על פי החוק והפסיקה נדרשת בדווקא הסכמת היועמ"ש ולא מסמך אחר, והדגיש במפורש כי תוכן המייל נוגע למועד הגשת כתב האישום ודוברות וכלל לא הוזכרו בו שמות הנאשמים כמתבקש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר