עקיצה בכנסת

יעקב אשר: "הטיפול בח"כ אלעזר שטרן עבר למשרד הבריאות"

עימות סוער בדיון בוועדת העבודה על רפורמת הקורנפלקס • ח"כ אשר הגיב לח"כ שטרן: "הטיפול בך עבר לאחריות משרד הבריאות" • ח"כ מקלב: "לא נחלל את הכשרות" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעקב אשר (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

וועדת העבודה והרווחה דנה היום (שני) בנושא החסמים ביישום רפורמת הקורנפלקס בעקבות דרישות הכשרות של הרבנות הראשית.

ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת 'יש עתיד' בחר להפוך את הצורך של הרבנות הראשית לכח אדם וסמכויות כדי לאשר מוצרים המיובאים בייבוא מקביל כדי לתקוף את הרבנות הראשית ולהאשים אותם ביוקר מחיה של מוצרים, כשבין היתר אמר במהלך דבריו כי "בשביל איזה חומר קטן שאולי ייכנס במאכל נרעיב ילדים".

ח"כ יעקב אשר הגיב לדבריו ואמר כי הוא לא נוהג להגיב לדבריו של ח"כ שטרן שכן הטיפול בו עבר מזמן לאחריות משרד הבריאות. "השנאה של ח"כ שטרן לרבנות עוברת כל גבול וגם אם תיפול חללית הרבנות הראשית תמצא אשמה, אולם המשפט שאמר ח"כ שטרן זה שורש הטעות של מי שלא מבין בכשרות", אמר ח"כ אשר והסביר, "בשביל אנשים ששומרים כשרות להכניס חומר לא כשר במזון זה כמו לומר למשרד הבריאות 'בשביל קצת חומר מסוכן במזון תרעיבו ילדים'".

בהמשך דבריו אמר ח"כ אשר כי גם צרכני הכשרות רוצים שיוזילו מחירים והרבנות היא לא החסם לייבוא מקביל. "כשקבעו את רפורמת הייבוא המקביל לא הכלילו את הרבנות הראשית בהפעלת הרפורמה על אף שמדובר בזרוע ממשלתית ולכן הרפורמה נתקלת בקשיים".

דברי ח"כ אורי מקלב בוועדה

עוד אמר ח"כ אשר כי יוזם הדיון ח"כ פולקמן משווה בין הרפורמה בכמון התקנים לרבנות הראשית בעוד ברפורמה במכון התקנים נערכו אין ספור דיוניים על תקציבי עתק למכון התקנים ופיצויים לעובדים. "אם משרד האוצר יקדיש מספר ישיבות לרבנות הראשית ויתקצב תקנים נדרשים כדי שהרבנות הראשית תוכל לעמוד בהיקף הנדרש של יישום רפורמת המזון לא יהיו חסמים", סיים ח"כ אשר.

ח"כ אורי מקלב תקף את אגף התקציבים שלדבריו מסית כנגד הרבנות הראשית. "יש דרישות שהם מחייבות ולא ניתן לדלג עליהן, זה גוף ממלכתי שמפעילים עליו לחצים בזמן שהוא צריך להיות עצמאי", אמר מקלב, "האוצר ידע להתגמש מול גופים אחרים ומול הרבנות אינו מוכן לשמוע, הרבנות הראשית מציגה דרישות מנימליות מהיבואנים, והאוצר מסית כאילו הם מעכבים את כל הרפורמה".

"אנחנו רוצים לקדש את הרפורמה אבל לא יכולים לחלל את הכשרות, לא היינו מסכמים שמכון התקנים ישים את החותמת שלו בזמן שלא פיקח כך לא ניתן לדרוש מהרבנות לתת את האישור שלהם למוצרים שאינם יכולים לפקח עליהם", אמר מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר