להפתעת הישראלים

דיווח: הודו ביטלה את עסקת רכש הטילים מישראל

מכה ליחסי הביטחון בין ישראל והודו: עסקת טילים שנחתמה בין הודו לרשות לפיתוח אמצעי לחימה בישראל, בוטלה לאחרונה על ידי ההודים. במקום זאת, הם יפתחו את הטילים לבדם (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טיל ה"ספייק" (צילום: רפא"ל)

עסקת טילים בשווי מיליוני דולרים שנחתמה עם ישראל, בוטלה לאחרונה על ידי הודו. לפי הדיווח בתקשורת ההודית, העסקה שבוטלה, היא רכישת טילים נגד טנקים מסוג "ספייק" מרפא"ל הישראלית.

ההחלטה הראשונית לרכוש את טילי ה"ספייק" נפלה לפני כשלוש שנים, והצעתה של הרשות לפיתוח אמצעי לחימה אף הועדפה בידי ההודים על פני הצעה אמריקנית לרכוש טילים מסוג "ג'אבלין".

העסקה עם הודו הייתה אמורה לכלול רכישה של לפחות 8,000 טילי "ספייק" ועוד כ-300 משגרים. רפא"ל אף הקימה לשם כך מפעל ייצור טילים בהודו יחד עם שותפתה ההודית, לקראת מימוש העסקה ששוויה הכולל - יותר מחצי מיליארד דולר.

ראש ממשלת הודו בביקורו בישראל, משכשך רגליים במים (צילום: איתי בית און, לע"מ)

בשנים האחרונות הפכה הודו לאחת מהקנייניות הביטחוניות הגדולות ביותר של ישראל, עם עסקאות בשווי למעלה ממיליארד דולר בשנה. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ערך כזכור ביקור היסטורי בישראל, לפני כארבעה חודשים, בין היתר כדי להמחיש את התחזקות היחסים בין המדינות.

יצויין, כי ב-14 בינואר 2018, בעוד כחודשיים, אמור ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע להודו, לביקור בן שלושה ימים בו ייפגש עם מודי. טרם ברור אם ביטול העסקה ישפיע על פגישתם זו, ומגורמים רשמיים בישראל טרם נמסרה תגובה לידיעה, שלפיה הודו אף החליטה כבר לפתח טילים נגד טנקים באופן עצמאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר