הקלות בפתיחת חשבון בנק באופן דיגיטלי

הפיקוח על הבנקים מקדם מהלך שיקל על פתיחת חשבונות בנק באמצעות האינטרנט מבלי להגיע פיזית לסניף. ההקלות יהיו גם על גיל הפתיחה ואי הצורך בחשבון קיים (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

טיוטת הוראות חדשה של הפיקוח על הבנקים תאפשר פתיחת חשבון בנק אונליין ביתר קלות. מעתה חשבון ראשון של לקוח יוכל להיפתח מרחוק (באפליקציה או באינטרנט). נכון להיום, רק לקוח שיש לו כבר חשבון בנק קיים יכול לפתוח חשבון מקוון.

כמו כן, ההוראות החדשות יאפשרו שימוש במסמך מזהה אחד (במקום שניים כיום), וביטול הדרישה לביצוע העברה בנקאית מחשבון קיים של הלקוח לחשבון החדש, כחלק מתהליך האימות.

השינויים יאפשרו ללקוחות לפתוח את חשבון הבנק הראשון שלהם באופן מקוון, ומבלי להגיע לסניף, ויקלו על לקוחות קיימים לעבור בין הבנקים ביתר קלות.

בנוסף לכך, החל ממועד כניסת ההוראה לתוקף, תתאפשר פתיחת חשבון בנק באופן מקוון החל מגיל 16 (במקום מגיל 18 כיום), בכפוף לתקשורת אינטראקטיבית בזמן אמת בין הקטין לבנק, למתן הדרכה לקטין ולביצוע בקרות מתאימות.

נתוני הפיקוח על הבנקים מראים שעד אמצע שנת 2017 מספר החשבונות שנפתחו באופן מקוון בכלל המערכת הבנקאית היה מינורי. לדברי הפיקוח, הסרת החסמים כדוגמת אלו צפויה להקל משמעותית על פתיחת חשבונות באופן מקוון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר