למרות מחדלי המשטרה

השופט המזגזג: "סרטון הלינץ' בפיגוע בבאר שבע כן ייחשב כראיה"

לפני שבועיים נדמה היה כי ארבעת המשתתפים בלינץ' שהוביל למותו של הפטום זרהום, בפיגוע בבאר שבע לפני שנתיים, יכולים לחייך - אך היום השופט שוב התהפך (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלינץ' בנתין הזר החף מפשע (צילום ארכיון: מתוך ynet)

בית המשפט קבע הבוקר (רביעי), כי סרטון הלינץ' שצולם בזירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, כן יתקבל לבסוף כראיה נגד המעורבים במעשה הקשה.

כזכור, לפני שבועיים דווח כי השופט אהרון משניות פסל את תקפותו של הסרטון כראיה של התביעה, "בשל מחדלי חקירה חמורים של המשטרה", בהם חסר בצו שיפוטי להוצאת הסרטון ממצלמות האבטחה, אך לאחר יממה חזר בו ואמר כי זו היתה דעתו רק "באופן זמני".

האירוע המדובר - הלינץ' - התרחש לפני שנתיים, לאחר שמחבל פתח בירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, רצח את החייל עומרי לוי ופצע עוד עשרה בני אדם. הנאשמים בתיק הנידון, דוד מויאל, אביתר דמרי, איש שב"ס רונן כהן וחייל גולני יעקב שמבה, היכו בזירת הפיגוע את הפטום זרהום, אזרח אריתראי, לאחר שחשו מאויימים ממנו, פחדו שיש עליו מטען ולכן הכו אותו, לדבריהם.

מראות קשים מזירת הלינץ' (צילום: הרצל יוסף, ynet)

היום כאמור נדחו טענות הסניגורים נגד קבילות הראיה, כשהשופט הודיע שהתיעוד כן ישמש כראיה במשפט: "באתי לכלל מסקנה כי בנסיבות שלפנינו, כאשר מדובר במצלמות שמתעדות את המרחב הציבורי, וכאשר היה יסוד להניח שיש בהן תיעוד של פשע שבוצע זה מקרוב, כלל לא נדרש צו שיפוטי לצורך הורדת הסרטון ממצלמות האבטחה, ולכן היעדרו של צו שיפוטי לא פגם בחוקיות התפיסה של מכשיר ה- DVR, ושל הורדת הסרטון שלאחר מכן", הסביר.

המשפט של ארבעת הנאשמים עדיין לא הסתיים, אך נראה כי היום נחרץ גורלם, לרעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר