רשת הונאה נרחבת

עשרות חרדים נעצרו בחשד להוצאת כספים אסורה

במשך כ-3 שנים פעלה עמותה חרדית מוכרת, כמתווכת בהעברת כספי מלגות ממשרד החינוך לחרדים הזכאים להן, וכעת חשודים אנשיה ומקורביה בפעילות פלילית חמורה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

כ–2 מיליון ש"ח, זהו היקף ההונאה בה על פי החשד פעלה עמותה חרדית כ"מתווכת" בקבלת כספי מלגות ממשרד החינוך, המיועדים לתלמידים.

הבוקר, פשטה המשטרה על בתיהם של מנהלי העמותה בירושלים, שם נתפסו מחשבים, מסמכים ועשרות המחאות בסכומים גבוהים והם נעצרו יחד עם יותר מ-20 חשודים נוספים.

ראשיתה של החקירה החלה לפני מספר חודשים, עם הגשת תלונה במשטרה על ידי אגף האכיפה במשרד החינוך, לפיה עולה החשד כי כספי משרד החינוך המיועדים למוסדות חינוך בהם מדרשות ואולפנות, לא הגיעו ליעדם אלא הועברו על ידי גורמים בעמותה לידיהם של עשרות אברכים.

לאחר קבלת התלונה, פתחו חוקרי היחידה המרכזית של משטרת ישראל בחקירה סמויה, במסגרתה נאספו ראיות וממצאים נוספים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

חלק מהמסמכים והצ'קים שנתפסו בפשיטה המשטרתית (צילום: דוברות המשטרה)

עם מעבר החקירה הסמויה לשלב הגלוי, פשטו כאמור בלשים וחוקרים כשבידיהם צווי בית משפט על בתיהם של 2 מנהלי העמותה בירושלים, שם נתפסו מחשבים, מסמכים ועשרות המחאות על סך עשרות אלפי שקלים. במקביל פעלו כוחות משטרה נוספים ועצרו או עיכבו לחקירה 20 חשודים נוספים, בחשד שהיו שותפים וקיבלו את הכספים לידיהם.

החשודים הובאו ליחידה המרכזית בירושלים, שם נחקרו בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון.

בחקירה עלה החשד, כי מנהלי העמותה היוו גורם מקשר בין מסגרות חינוך שונות לבין משרד החינוך, ובתוך כך קיבלו כספים המיועדים להעברתם למסגרות החינוך אשר מיועדים בין היתר לשמש כמלגות חינוך עבור התלמידים. נבדק החשד כי לא כל הכספים הגיעו ליעדם אלא חלקם הועבר לידיהם של אברכים ולידי גורמים בעמותה.

יתכן כי החשודים פעלו בשיטה זו על פני תקופה של לא פחות מכ-3 שנים, כשהיקף ההונאה מוערך בכ–2 מיליוןשקלים.

עם סיום החקירה יובאו מי מהחשודים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

מדוברות המשטרה נמסר, כי החקירה הסמויה והנרחבת עוסקת בהונאה בהיקף גדול ובעבירה שעיקרה פגיעה ישירה במוסדות החינוך ובתלמידים, וכן שהחוקרים גיבשו תשתית ראייתית כנגד החשודים המרכזיים, שפעלו בדפוס פעולה מתוחכם במשך מספר שנים וקיבלו במרמה כספים בסכום רב ממשרד החינוך.

"משטרת ישראל תפעל בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה, במטרה להגיע לחקר האמת בצורה המקצועית ביותר ולהביא החשודים לדין", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר