גוגל מודה

מטריד: מכשירי אנדרואיד שולחים מיקום גם ללא GPS

ניתן לכבות את רכיב המיקום במכשירים הסלולריים, אך מתברר כי למרות זאת המכשיר ממשיך לשלוח לגוגל דוחו"ת על מיקומו בהתאם לחיבורי האינטרנט הזמינים. גוגל: הנתונים נמחקו (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
משרדי גוגל בקליפורניה (צילום: שאטרסטוק)

מעקב מטריד: ענקית הטכנולוגיה גוגל הודתה כי מכשירי מובייל עם מערכת ההפעלה אנדרואיד שולחים נתוני מיקום של משתמשים, גם כאשר ה-GPS כבוי ואפילו אם במכשיר אין כרטיס SIM של מפעילת סלולר כלשהי.

לפי תחקיר של אתר החדשות "קוורץ", מאז תחילת 2017, מכשירים עם מערכת ההפעלה לסמארטפונים הפופולרית ביותר בעולם אוספים כתובות של אנטנות סלולריות בסביבתם - גם כאשר שירותי המיקום כבויים - ומשגרים את הנתונים לשרתי גוגל ברגע שהמכשיר זיהה חיבור כלשהו לרשת אלחוטית (Wi-Fi).

על פי הדיווח, מקורות בחברה מסרו כי שיגור כתובות אנטנות הסלולר לשרתי גוגל החל בעקבות עדכון לשירותי הענן שבוצע בראשית השנה. גם מכשירים שהגדרותיהם והאפליקציות שלהם אופסו לברירת מחדל שנקבעה במפעל, ושירותי המיקום שלהם כובו, עדיין העבירו נתוני אנטנות סלולר לגוגל, לפי התחקיר.

לפי קוורץ, מכשירים עם קישוריות לנתוני סלולר או Wi-Fi שיגרו נתונים לגוגל בכל פעם שנכנסו לטווח של אנטנת סלולר חדשה. בכל פעם שמכשירי אנדרואיד התחברו לרשת אלחוטית, הם שיגרו את כתובת האנטנה לגוגל אם לא כלל לא הותקנו בהם כרטיסי SIM.

גוגל לא חושפת איזה שימוש נעשה בנתוני מיקום המשתמשים שהיא אוספת, אולם החברה מאפשרות למפרסמים לשלוח פרסומות ממוקדות על פי מיקום מה שיכול להסביר את הסיבה שהמכשירים שולחים מיקום כל הזמן.

בתגובה לתחקיר אישרה גוגל את העובדות שהוצגו בתחקיר אך טענה כי הנתונים נמחקו מיד וכי העניין הופסק. "בינואר השנה, התחלנו לבחון אפשרות להשתמש בקוד מידע מזהה (Cell ID) בתור אות נוסף לשיפור המהירות והניהול של משלוח הודעות. עם זאת, מעולם לא שילבנו את Cell ID במערכת סנכרון הרשת שלנו, כך שהנתונים נמחקו באופן מידי, ועדכנו אותה לא לבקש עוד את Cell ID", נאמר בתגובת החברה. מאמינים לה או לא? אין לכם יותר מידי ברירות בשוק המכשירים הסלולריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר